گیاهخواری یکی از رایج‌ترین رژیم‌های جدید محسوب می‌شود و بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو در افراد شامل چهار ماده مغذی تقویت کننده فولیکول: آهن، روی، لیزین و آنتی اکسیدان‌های غذایی است، این مواد، می‌توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و حتی آن را معکوس کنند.

پیشگیری از ریزش مو در رژیم گیاهخواری

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، گیاهخواری یکی از رایج‌ترین رژیم‌های جدید محسوب می‌شود. بسیاری از افراد در سراسر جهان از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند، اما تبعیت از رژیم‌های جدید عوارضی نیز دارد که می‌تواند شامل ریزش مو باشد.

دانه کدو تنبل

گیاهخوارانی که به دنبال جذب بیشتر آهن و روی به رژیم غذایی خود هستند، می‌توانند دانه کدو تنبل را که حاوی حدود ۴.۲ میلی گرم آهن و ۲.۹ میلی گرم روی در هر وعده ۲۸ گرم (یک اونس) است، میل کنند.

اسپرسو

یک فنجان اسپرسو ۱۰۰ میلی لیتری (سه اونسی) حاوی ۱۴.۲ میلی مول آنتی اکسیدان است که در میان نوشیدنی‌ها بالاترین خواص لاغری را آورد.

لوبیای پخته

  لوبیای پخته شده ممکن است برای قلب شما مفید باشد، اما به دلیل تقریبا ۴ میلی گرم آهن و ۲.۲ میلی گرم روی در هر وعده ۸۵ گرم (سه اونس) برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

اسفناج پخته

اسفناج پخته شده یکی دیگر از گزینه‌های گیاهخواری و وگان برای افزایش مصرف آهن است، اسفناج پخته شده حاوی حدود ۳ میلی گرم ماده مغذی در هر وعده ۸۵ گرم (سه اونس) است.

دانه‌های سویا

در همین حال، وگان‌ها می‌توانند برای تقویت لیزین به لوبیای سویا روی آورند، زیرا حاوی ۰.۸ گرم در هر وعده ۸۵ گرم (سه اونس) است، بالاترین مقدار در میان گزینه‌های غیر گوشتی. آهن و روی نیز در غذاهای پایه سویا مانند توفو به وفور یافت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید