دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که انتقال ویروس از طریق سطوح امکان پذیر نیست .

نظر سازمان جهانی بهداشت عوض شد: کرونا از طریق سطوح و غذا منتقل نمی‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه، اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا امکان پذیر نیست، افزود: سال گذشته همین موقع تمام مردم جهان نگران انتقال این ویروس از طریق سطوح و اشیا بودند، لذا برای خرید دستکش های یکبار مصرف و همچنین مواد ضدعفونی کننده به داروخانه ها هجوم آوردند و به همین دلیل این اقلام برای مدتی نایاب شد.

وی افزود: حال پس از یک سال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که انتقال ویروس از طریق سطوح امکان پذیر نیست و احتمال آن بسیار کم است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: باید توجه بیشتری به مساله انتقال ویروس از طریق هوا و دستگاه تنفسی کرد، یعنی باید به دستورالعمل استفاده از ماسک از خانه تا خانه توجه ویژه ای داشته باشیم و در واقع ضمن پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و محیط های بسته، از برگزاری دورهمی ها نیز خودداری کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به تدریج به شواهد بیشتری دست یافته است که ویروس کرونا توسط ذرات ریز معلق در هوا بیشتر قابل انتقال است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از این پس باید در استفاده از محلول های ضدعفونی کننده و الکل تجدیدنظر کرد یا خیر نیز اظهار کرد: البته شست و شوی دست ها هنوز هم جزو اصول اولیه پروتکل های بهداشتی محسوب می شود و در صورتی که جایی آب موجود نیست باید از محلول و الکل های ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

مردانی ادامه داد: در واقع طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده بیش از حد و وسواسی از انواع و اقسام وسایل ضدعفونی کنند برای ضدعفونی کردن سطوح و وسایل همچون سال گذشته که مشکلاتی اعم از انواع مسمومیت ها را نیز ایجاد کرد به هیچ وجه مورد تایید نیست.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: حتی سازمان بهداشت جهانی به وضوح اعلام کرده است که غذا راه انتقال برای ویروس کرونا نیست.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

از زمان شیوع کرونا در کشور (اسفند سال ۹۸) تاکنون یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید