شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خاتمی نخواسته این نامه منتشر شود دغدغه او به طوری است که برای حفظ کیان سرزمین و مردم نگران است. در زمان ریاست‌جمهوری و بعد از آن هم سعی کرد بگوید من قهرمان نیستم و مردم قهرمان هستند.

خاتمی با اعتبار و آبروی خود به میدان می‌آید / او دغدغه ترمیم رابطه و اعتمادسازی بین اصلاح‌طلبان و انقلاب را دارد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با نامه سید محمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب گفت: خاتمی دغدغه سرزمینی دارد، او نگران سرنوشت مردم و جوانان است. ما نامه او در زمان کاندیداتوری دور دوم که برای جوانان نوشته بود به یاد داریم. اعتقاد راسخ خاتمی به مردم ایران و انقلاب مردمی ایران که در اواخر قرن بیستم و در سال ۵۷ به ثمر رسید و هزینه های سنگینی که مردم برای حفظ سرزمین و سرافرازی مملکت دادند، همیشه مدنظر خاتمی بوده و شاید در جاهایی بنا به دلایلی اگر او وارد عرصه هایی نمی شد امروز مشخص نبود که چه اتفاقی می افتاد.

او افزود: جالب است شریعتمداری از نامه خاتمی به شخص اول مملکت برآشفته است. می خواهم بگویم چه کسانی از نامه او حمایت می کنند چون این نه اولین نامه و نه آخرین نامه است که او به رهبر کشور و قدرت اصلی اداره کننده کشور می نویسد. رهبری باید تعادل را در سه قوه و سایر نهادها حفظ کنند. اگر یادمان باشد خاتمی بعد از اتمام ریاست جمهوری در این سال ها یک دفتر دارد که حتی بعضا برای رفتن به دفتر خود نیز با محدودیت هایی روبرو می شود، برای حضور در مراسم ترحیم و شادی محدودیت دارد و سال ها ممنوع التصویر است مخالفان او باید یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ بدهند که او جز محبوبیت در میان مردم چه گناهی دارد؟!

امانی تاکید کرد: مردم ایران هوشمندانه و آگاهانه نسبت به کسی ابراز احترام و علاقه می کنند؛ علی رغم اینکه مخالفین داخلی و خارجی سعی دارند در رسانه های مهم، روابط مردم و خاتمی خدشه ایجاد کنند اما مردم همواره می پرسند چرا این محدودیت ها برای خاتمی ایجاد شد؟ رییس جمهور بعدی که ۸ سال همه قدرت های پیدا و پنهان را در اختیار داشت امروز گرفتار محدودیت ها نیست.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: چه کسانی از نامه خاتمی به رهبری نگران هستند و سعی می کنند فاصله بین رهبری و خاتمی را همواره تشدید کنند؟ خاتمی همواره سعی کرد با حفظ حرمت از جایگاه رهبری محافظت کند چه کسانی نگران نزدیکی و از بین رفتن این فاصله بودند؟! جریان تندرو منافع خود را در ایجاد التهاب و بهم ریختگی و تندروی و ترویج خشونت در جامعه داخلی و بین المللی می بیند.

امانی با اشاره به اینکه پس از نامه خاتمی برخی آن را تکذیب کردند، اضافه کرد: خاتمی نخواسته این نامه منتشر شود دغدغه او به طوری است که برای حفظ کیان سرزمین و مردم نگران است و با اعتبار و آبروی خود به میدان می آید. در زمان ریاست جمهوری و بعد از آن هم سعی کرد بگوید من قهرمان نیستم و مردم قهرمان هستند.

او ادامه داد: خاتمی در سال های گذشته سعی کرده همواره این روابط را ترمیم کند و کسی نمی گوید مدیر مسئول یک روزنامه چه کاره یک کشور است که بر می‌آشوبد و خط مشی تعیین می کند؛ خاتمی در ۸ سال و طی دو دوره رای مردم را داشت.

امانی خاطرنشان کرد: تندروها سال ها سعی کرده اند با حذف جریان شناخته شده اصلاح طلبان عمل کنند. بعد از مجلس ششم دیوار بلندی ساختند و حتی تلاش کردند عده ای را به عنوان اصلاح طلب حمایت و پشتیبانی کنند و مورد تقویت قرار بدهند.

او یاداور شد: دو جریان فکری سال های سال در این کشور بودند ولی اصولگرایان فکر کردند با حذف جریان اصلاح طلب و بوجود آوردن جریان جدیدی مثل «آبادگرایان جوان» و یا «رایحه خدمت» با یک جناح، کشور بزرگ و مردم عزت مند ایران را می توانند اداره کنند. این طیف هیچ گاه پاسخگو نبود و خاتمی دغدغه ترمیم رابطه و اعتماد سازی بین اصلاح طلبان و انقلاب را دارد. این ها طیفی هستند که هنوز ناامید نشده اند و فکر می کنند می توانند کشور را نجات بدهند. در واقع خاتمی با این نامه قصد داشته ارتباط اصلاح طلبان را با رهبری ترمیم کند.

امانی در پایان گفت: اگر خاتمی می خواست این نامه را بولد کند اول آن را به مطبوعات می داد ولی او به دنبال کسب امتیاز برای خود نیست و همیشه تجربه تایید و تکذیب دارد. خاتمی از طریق یکی از امین های خود نامه را به دست رهبری رساند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید