۴ نفر از مقامات ارشد روسیه به علت مشارکت در بازداشت الکسی ناوالنی، توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند.

تحریم ۴ مقام روس توسط اتحادیه اروپا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به اتهام مشارکت در روند قضایی منجر به محکومیت «آلکسی ناوالنی» منتقد روس، تحریم کرد.

«الکساندر کالاشنیکوف» مدیر سازمان زندان‌ها، «الکساندر بستریکین» مسئول کمیته تحقیقات، «ایگور کراسنوف» دادستان عمومی و «ویکتور زولوتوف» رئیس گارد ملی روسیه، چهار مقامی هستند که نامشان در لیست سیاه سفر به اتحادیه اروپا ثبت شده و از این پس حق ورود به خاک هیچ یک از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه را ندارند.

این تصمیم پیشتر در اواخر فوریه و در جریان نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود حال آنکه تائید رسمی آن به امروز موکول شد.

«الکساندر گرونچکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خبر اعلام کرد که مسکو طبیعتا به این اقدام واکنش مناسب نشان خواهد داد.

به گفته وی، اتحادیه اروپا حرکت بر یک مبنای غیر قانونی را ادامه می‌دهد و شرایط به یک بن‌بست کامل رسیده است.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز، در پی مسمومیت ناوالنی، ۶ مقام روسیه از جمله چند نفر از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را تحریم کرده بود.

طبق گزارش ها، این احتمال وجود دارد که آمریکا نیز امروز در همراهی با مواضع ضد روسی اتحادیه اروپا، تحریم هایی را علیه دولت مسکو اعمال کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید