دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

کرونای انگلیسی به کردستان هم رسید

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: با توجه به اینکه سه بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته در سقز شناسایی شده بود فعلا ابتلای یک نفر از این افراد طبق نتایج آزمایش اعلام شده مثبت و به قطعیت می‌توان گفت فرد مذکور به کرونای انگلیسی مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی سرعت سرایت بالایی دارد خطاب به شهروندان هشدار داد از هرگونه تجمع پرهیز شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام زنگ خطر در خصوص کرونای انگلیسی در استان تأکید کرد: باید عادی انگاری را کنارگذاشت چراکه سهل انگاری و بی‌توجهی در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم و تجمعات می‌تواند خطرناک باشد.

دکتر قادری از فراهم کردن امکان انجام تست‌های ویژه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: بدون شک استان ما نیز به زودی درگیر این ویروس می شود و بعید نیست در حال حاضر هم این ویروس در حال گردش باشد چرا که در مناطق مختلفی از کشور گسترش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت زیادی در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای معمولی مشاهده نشده، گفت: وقتی آمار ابتلا به یک نوع ویروس بیشتر می شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد، در این بین جهش‌هایی در ویروس مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که این نوع ویروس داشته، این امکان هست که افرادی که اخیراً به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند و سطحی از ایمنی در بدن آنها ایجاد شده، این ایمنی در برابر ویروس جهش یافته جدید چندان مؤثر نباشد و دوباره مبتلا شوند هر چند به نظر می‌رسد این افراد در برابر کرونای انگلیسی احتمالا ایمن باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در ویروس و قدرت انتقال بالای آن توصیه می شود افراد نکات مربوط به قرنطینه خانگی را به طور جدی تری رعایت کرده و برای محافظت بیشتر از ۲ ماسک استفاده کنند.

دکتر قادری در خصوص میزان مرگ و میر این ویروس اضافه کرد: کرونای انگلیسی هم مثل نوع کرونای معمولی می‌تواند در برخی افراد بدون علامت ظاهر شده و در برخی با علایم شدیدتری بروز پیدا کرده و برخی افراد را هم قربانی کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید