مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر حق قانونی مردم برای تظاهرات تاکید کرد و گفت کسانی که با آنها برخورد کنند بازخواست می‌شوند.

نباید علیه معترضان از گلوله‌های جنگی استفاده شود

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی العربیه، نخست وزیر عراق گفت: کسانی که با معترضان حاضر در تظاهرات برخورد کردند بازخواست خواهند شد.

مصطفی الکاظمی تاکید کرد، دستور بسیار شفاف است، نباید علیه معترضان از گلوله‌های جنگی استفاده شود.

وی گفت: «از همان روز اول تشکیل این کابینه دستورات شفاف بود و آن اهمیت حمایت از معترضان و اهمیت حق قانونی آنان در برپایی تظاهرات است. سرکوب کردن هیچ نوعی از تظاهرات را نمی‌پسندیم و کسانی که با معترضان برخورد کردند بازخواست خواهند شد.»

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراض مردمی علیه فساد، بیکاری و نارسایی خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه‌پیمایی، تحصن و اعتصاب بود. این اعتراضات به استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر وقت انجامید و در نهایت مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر جدید سوگند یاد کرد.

گفتنی است منابع عراقی از برپایی تظاهرات شهروندان این کشور در اعتراض به استمرار حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان خبر دادند.

این در حالی است که ساکنان برخی استان‌های عراق نیز در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و اوضاع معیشتی نامساعد خود بار دیگر به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار برکناری برخی از مسئولان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات انبار شده طی چندین سال گذشته در کشور هستند.

از طرفی اطلاعات تایید شده نشان می‌دهد کاروان‌های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان‌های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید