اسماعیل گرامی‌مقدم می‌گوید جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات باید مهره‌های مورد نظرش برای کاندیداتوری تایید صلاحیت شوند و حتماً این‌طور نخواهد بود که «تحت هر شرایطی» تصمیم به حمایت از یک کاندیدا بگیرد.

برای مشارکت بالا ورود اصلاح‌طلبان ضروری است / حضور سیدحسن خمینی در انتخابات جامعه را تکان می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، برگزاری مجمع انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شرایطی که کشور به انتخاباتی با مشارکت بالا نیاز مبرم دارد می‌تواند اتفاق مثبتی برای سرنوشت کشور تلقی شود. به هر حال آنچه روشن است اینکه جریان اصلاحات دیگر مثل سال‌های ۹۲ و ۹۶ بنای حمایت از چهره‌ای غیراصلاح‌طلب ندارد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتمادملی، در این ‌باره اظهار کرد: همه احزاب اصلاح‌طلب معتقدند باید در انتخابات و هر کنش سیاسی دیگری مشارکت جدی داشته باشند تا بتوانند حتی‌المقدور تاثیرگذار باشند. البته این اصلاً به معنی کنار آمدن با هر شرایطی نیست. در واقع اصلاح‌طلبان به دستگاه‌های نظارتی چک سفید نخواهند داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات باید مهره‌های مورد نظرش برای کاندیداتوری تایید صلاحیت شوند و حتماً این‌طور نخواهد بود که «تحت هر شرایطی» تصمیم به حمایت از یک کاندیدا بگیرد؛ این یعنی اگر شرایط مهیا نشود، اصلاح‌طلبان به همان تصمیمی خواهند رسید که در انتخابات مجلس یازدهم رسیدند.

او اضافه کرد: از سویی برای مشارکت بالا ورود اصلاح‌طلبان ضروری است. همان‌طور که در دوم اسفند سال ۹۸ مشخص شد، مردم وقتی متوجه غیبت چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات شدند انگیزه‌شان برای رأی دادن را از دست دادند تا نمایندگان فعلی با کمترین رأی ممکن وارد مجلس یازدهم شوند. به همین دلیل اصلاح‌طلبان با حضور ۳۱ حزب مجمعی را تشکیل داده‌اند تا بعد از تایید صلاحیت‌ها، کاندیدای خود را وارد رقابت کنند.

عضو حزب اعتمادملی توضیح داد: همچنین درباره غیبت آقای عارف در مجمع انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید متذکر شوم که ایشان هیچ دلخوری‌ای نداشت و از آنجا که تصمیم دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند، به حکم اخلاق در این نشست حاضر نشد.

اسماعیل گرامی‌مقدم در پایان درباره شائبه‌هایی که در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی مطرح می‌شود، گفت: به نظر من اگر سید حسن خمینی بیاید، حتماً می‌تواند موج عظیمی برانگیزد و جامعه را تکان دهد. بحث کاندیداتوری ایشان در میان است و اگر شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران چنین مطالبه‌ای از ایشان داشته باشد، شاید به بحث انتخابات ورود کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید