علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ظرفیت انجام واکسیناسیون‌ ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز را داریم.

ادعای عجیب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون عمومی در کشور

به گزارش سلام نو  به نقل از ایلنا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در زمینه مدیریت کووید ۱۹ اگر اکنون تفاوتی بین کشور ما و جاهای دیگر وجود دارد و موفق عمل کردیم، علتش این است که به جای تکیه بر درمان، بر حوزه بهداشت و پیشگیری تکیه کردیم و ۴ گام غربالگری انجام شد.

رئیسی گفت: به عنوان گام پنجم هم بحث واکسیناسیون را داریم. شاید یکی از معضلات کنونی در دنیا، علاوه بر بحث تهیه واکسن، سرعت انجام واکسیناسیون است، اما ما در کشور یک ماشین بسیار قدرتمند انسانی به نام شبکه بهداشت و درمان داریم و اصلا نگران سرعت واکسیناسیون در کشور نیستیم.

وی افزود: به محض اینکه واکسن به دست ما می‌رسد، واکسیناسیون یکی از نمایش‌های قدرت ما خواهد بود و دنیا در آینده خواهد دید که ما ظرفیت انجام واکسیناسیون‌ حتی ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز را خواهیم داشت و آن را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: این قدرت را در ۲۵۰۰ مرکز روستایی و شهری و ۵۰۰ بیمارستانی که مجموعا ۳۰۰۰ مرکز است، پیش‌بینی کرده‌ایم و قدرت انجام این میزان واکسیناسیون را داریم و به جرات اعلام می‌کنم که تقریبا در هیچ روستای ۱۰۰۰ نفره‌ای در کشور نداریم که خانه بهداشت نداشته باشد.

وی گفت: عمر مراکز بهداشتی ما در حوزه بهداشت حدود ۲۶ سال بود که اکنون به زیر ۱۰ سال رسیده است و تجهیزاتمان هم کامل است.

اما سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی بر «ظرفیت انجام واکسیناسیون‌ ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز» تاکید کرده که مسئولان مختلف وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که واکسن تا پایان سال تنها به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تزریق خواهد شد و واکسیناسیون افراد در گروه‌های مختلف (از کادر درمان و سالمندان گرفته تا افراد عادی) طی ۴ فاز انجام خاوهد گرفت که تا زمستان ۱۴۰۰ طول خواهد کشید.

از سوی دیگر انگلیس که نخستین کشور آغازکننده واکسیناسیون همگانی کرونا در ۸ دسامبر (۱۸ آذر) بود، تا ۳ ژانویه (۱۴ دی‌) ۱.۹۱ دوز واکسن به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت تزریق کرده است و در آمریکا نیز تا ۷ ژانویه (۱۸ دی) این میزان ۱.۷۹ دوز به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت بوده است. با این حال باید پرسید ایران که هنوز واکسن به انداه کافی در اختیار ندارد و به جز تعداد معدودی واکسن روسی و نیز واکسن چینی که تازه بامداد امروز (۱۰ اسفند) وارد کشورمان شده است، چگونه ظرفیت و توانایی تزریق ۲۰ میلیون دوز واکسن در هر ماه را دارد؟!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید