مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران از افزایش مصرف آب در هفته اول اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب در تهران به دلیل خانه تکانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران گفت: مصرف آب در هفته اول اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این منطقه ۱۱ درصد افزایش یافته است.

منطقه یک آبفا تهران شامل ناحیه ۱ تا ۳ (دیباجی، نیاوران، شهرک غرب) است.

علیرضا کارگری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته اول اسفندماه امسال سه میلیون و ۱۲۴ هزار مترمکعب آب مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۸۵۰ میلیون متر مکعب بوده است افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: اوج مصرف در عصرگاهی و شامگاهی نسبت به صبحگاهی و ظهرگاهی بیشتر است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در آخر نیمه اسفندماه شاهد افزایش مصرف آب هستیم گفت: این نوع مصرف مشابه با مصارف در روزهای گرم سال است که به خاطر خانه تکانی اتفاق می افتد و طبق نظر کارشناسان به آب تکانی معروف است.

وی ادامه داد: در بعضی از روزهای سال مصارف آب، تابع شرایط خاص است که این امر در روزهای آخر سال، اعیاد، محرم و صفر و روزهای ملی نمود بیشتری دارد و امسال موضوع کرونا نیز به مصرف آب دامن زده است به گونه ای که در بعضی روزها شاهد افزایش مصرف ۲۵ درصدی هستیم.

کارگری با بیان اینکه نیازمند تغییر فرهنگ و نوع نگاه به مصرف آب هستیم گفت: ایرانی ها به قناعت کردن معروف هستند و زندگی در اقلیم خشک و نیمه خشک و کاهش بارندگی ها به درست مصرف کردن آب کمک می کند.

به گفته وی، ۲۵ درصد مردم در منطقه یک تهران بیش از حد نرمال آب مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد انشعاب های فعال آب، ۱۲۱ هزار و ۵۷۹ فقره است گفت: آحاد انشعاب های فعال آب در این منطقه ۶۳۰ هزار و ۴۱۹ فقره و جمعیت تحت پوشش یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۲۰ نفر  است.

وی اضافه کرد: در این منطقه، یک هزار و ۷۸۵ کیلومتر طول شبکه آبرسانی، یک هزار و ۱۰۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است و ۲۶ مخزن به ظرفیت ۵۶۱ هزار و ۹۰۰ متر مکعب آب با ۳۹۴ دستگاه شیر فشار شکن فعال است که تا اوایل سال آینده ۲ مخزن جدید با ظرفیت ۴۱ هزار متر مکعب اضافه می شود.

کارگری خاطر نشان کرد: تعداد انشعاب فعال فاضلاب در این منطقه ۸۶ هزار و ۶۶ فقره، آحاد انشعاب فعال فاضلا ۴۷۰ هزار و ۵۸۸ فقره و جمعیت تحت پوشش فاضلاب یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۶۶ فقره است که شامل ۷۲ درصد جمعیت این منطقه می شود.

وی از کاهش زمان رسیدگی به حوادث شبکه حوادث شبکه توزیع آب خبر داد و گفت: مدت زمان به ۶۰ دقیقه کاهش یافته است در حالی که این مدت زمان در استان تهران ۱۲۰ دقیقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران همچنین به سامانه هوشمند مدیریت نظارت و بهره برداری از شبکه های فاضلاب اشاره کرد و گفت: از طریق این سامانه وضعیت کیفیت آب از راه دور کنترل می شود و رصد آنلاین و نمونه‌برداری به‌موقع، انجام دقیق و به‌موقع آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی و میکروبیولوژی، ارسال لحظه‌ای اطلاعات و آمار توسط ۲۸ دستگاه کنترل کیفی و پایش‌های دایمی و مراقبت‌های صورت می گیرد.

وی، ساخت و نصب پنج مخزن اضطراری آب، تعویض کنتورهای خراب مشترکان، بازسازی شبکه توزیع آب به مقدار ۱۸ هزار متر، اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب، استقرار سازمانه مدیریت یکپارچه، رفع انفصالات شبکه فاضلاب به مقدار ۶ کیلومتر و سایر موارد را از مهمترین اقدامات انجام شده این نهاد عنوان کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید