آب ولرم اگر با معده خالی و ناشتا نوشیده شود خواص بی نظیری دارد و در کاهش وزن و درمان سرفه و سرماخوردگی مفید است.

کاهش وزن و درمان سرفه و سرماخوردگی با آب ولرم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مصرف منظم آب ولرم فواید بی شماری از جمله کاهش وزن و التیام دردها برای انسان فراهم می کند.

بیشتر ما ترجیح می دهیم تا روز خود را با یک فنجان چای یا قهوه گرم آغاز کنیم،گرچه وقتی به آب می رسیم، معمولاً ترجیح می دهیم تا یک لیوان آب یخ بخوریم. همانطور که متخصصین طب هندی معتقدند،انسان با نوشیدن آب یخ به بدن خود آسیب می زند، از طرفی نوشیدن آب ولرم ذائقه انسان را در قیاس با چای یا قهوه گرم جلب نمی کند.

آب ولرم به کاهش وزن ، سم زدایی بدن و گوارش کمک می کند و برای جلوگیری از پیری زود رس، التیام علائم سرفه و سرما خوردگی ، کاهش درد،بهبود گردش خون و کمک به یبوست مفید است. با نوشیدن آب ولرم، مقدار کمی دمای بدن انسان افزایش می یابد که سطح سوخت و ساز بدن را شتاب می دهد.

بسیاری از مردم نمی دادند که آب ولرم همانند یک معجون قوی برای پاک کردن بدن عمل می کند که سموم زیان بار را توسط تعریق و ادرار کردن از بین می برد.

تسکین یبوست با آب ولرم

نوشیدن آب ولرم، همچنین به خصوص درحین خوردن وعده های غذایی به گوارش غذا توسط تسریع روند تجزیه غذا کمک می کند و گوارش را بهبود داده و به تعادل الکترولیت و مواد معدنی در بدن کمک می کند و علاوه بر آن، نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا حرکات روده و یبوست را بهبود می دهد.

علاوه بر این نوشیدن آب ولرم به سم زدایی بدن کمک کرده و انعطاف پوست را افزایش داده و قابلیت آن را برای ترمیم ارتقا می دهد، از این رو علائم پیری زود رس مانند چین و چروک، پوست خشک و لکه های تیره کاهش می یابند.

درمان سرفه و سرماخوردگی با آب ولرم

نوشیدن آب ولرم همچنین یک راه طبیعی مؤثر برای راحت شدن از سرفه، سرماخوردگی و گلو درد است و درد را نیز تسکین می دهد.علاوه بر آن، آب ولرم فرآیند سوختن کالری را ادامه می دهد و به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند و جریان گردش خون نیز با نوشیدن آب ولرم بهبود می یابد.آب ولرم همچنین برای محافظت از پوست در مقابل عفونت ها مفید بوده و جدا از جوان سازی سلول های پوستی، مصرف روزانه آب ولرم پوست را سم زدایی می کند و ریسک بیماریهای مرتبط با پوست را پایین می آورد.

نوشیدن یک لیوان آب ولرم در صبح، احساس تند و تیز و تمیزی در روز به انسان خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید