مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس گفت: هواداران انتظار دارند از تماشای دیدار تیمشان لذت ببرند نه اینکه با استرس یک پیروزی بدست آورند.

نقطه عطف پرسپولیس در نیم فصل اول شهرآورد بود / خط دفاع پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در پایان پانزده هفته ابتدایی نیم فصل نخست لیگ پانزدهم، با ۳۰ امتیاز صدر نشین شود.

در همین راستا «مرتضی فنونی‌زاده» در مورد عملکرد پرسپولیس در نیم فصل نخست، چالش‌های سرمربی این تیم برای خط دفاع، حفظ صدرنشینی و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

عملکرد پرسپولیس را در نیم فصل نخست چطور دیدید؟

نتایج تیم و عملکرد این تیم راضی کننده بود. البته ما در حالی پای به مسابقات لیگ گذاشتیم که فینالیست آسیا شده بودیم و همین مساله انتظارات را بالا برده و کار تیم را کمی سخت کرده بود. پس از آن هم در فینال آسیا ناکام ماندیم و شوک آن دیدار در چند بازی روی نتایج تاثیرگذار بود، اما رفته رفته بهتر شدیم و در نهایت هم کار در نیم فصل نخست با قهرمانی لیگ به اتمام رسید.

پرسپولیس از شروع لیگ تا پایان نیم فصل اول بازیکنان زیادی را مانند بشار رسن از دست داد. چقدر این مسائل روی عملکرد تیم تاثیرگذار بود؟

به هر حال سلاح مربی را از فشنگ خالی کردند. وقتی شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن که مربی روی آنها حساب باز کرده از تیم می‌روند طبیعی است تیم دچار افت شود. با این حال باز هم عملکرد بازیکنان خوب بود و توانستند به پیروزی برسند.

اما در مقطعی از کادر فنی به شدت انتقاد می‌شد که بردها اقتصادی است. این انتقاد منطقی بود؟

هواداران فوتبال خودشان کارشناس هستند و آنها توقع دارند تیمشان را همیشه هجومی ببینند. هواداران انتظار دارند از تماشای دیدار تیمشان لذت ببرند نه اینکه با استرس یک پیروزی بدست آورند.

نقطه عطف پرسپولیس در نیم فصل اول شهرآورد بود / خط دفاع پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت

چه عواملی باعث شد پرسپولیس پس از چند تساوی متوالی، بتواند دوباره به لیگ بازگردد؟

باید منطقی باشیم. پرسپولیس در مقطعی خوب نتیجه نمی‌گرفت اما نقطه عطف پرسپولیس در نیم فصل اول شهرآورد بود. در این بازی اگر بازیکنان کمی دقت داشتند نتیجه شهرآورد سال ۵۲ می‌توانست تکرار شود اما این اتفاق نیفتاد. درست است که تیم آن بازی را نبرد اما این بازی اعتماد به نفس خوبی به  پرسپولیس داد تا به لیگ بازگردد.

عملکرد خط دفاع تیم در نیم فصل نخست چطور بود؟

خیلی‌ها ابتدای فصل معتقد بودند که خط دفاع پرسپولیس در غیاب شجاع خلیل‌زاده به مشکل می‌خورد اما خط دفاع پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست آمار بهترین خط دفاع در نیم فصل اول را از آن خود کند. بهترین بازیکن بخش دفاعی هم سیدجلال حسینی بود که توانست خیلی خوب تیم را رهبری کند. او این روزها ما را یاد محمد پنجعلی می‌اندازد. مدافعی که چشم پوشی از او سخت است. زوج سید و کنعانی‌زادگان خیالمان را بابت خط دفاع راحت کرد. از طرفی مهدی شیری و سعید آقایی هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند.

اما انتقادات زیادی از مهدی شیری در مقطعی مطرح شد.

به نظر من مهدی شیری بر خلاف تمام انتقادات بازیکن شایسته‌ای است. او ناخواسته در فینال دچار یک اشتباه شد و به خاطر آن یک اشتباه یک سرمایه باشگاه را نابود نکنیم.

بهترین بازیکن پرسپولیس در نیم فصل اول از دید شما چه کسی بود؟

وحید امیری مانند چند فصل قبل بهترین بازیکن تیم بود.

در مقطعی از نیم فصل اول هم پس از مصدومیت کنعانی‌زادگان، کمال کامیابی‌نیا دفاع وسط پرسپولیس شد. نظر شما در مورد عملکرد او در این پست چیست؟

زمانی که بازی او را در دفاع وسط دیدم، او نوید ظهور یک دفاع وسط خوب را در فوتبال ایران داد. او در هوا و زمین مسلط بود و به خوبی بازی‌سازی می کرد. واقعا با وجود او نگرانی بابت خط دفاع نداشتیم.

نقطه عطف پرسپولیس در نیم فصل اول شهرآورد بود / خط دفاع پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت

این پرسپولیس می تواند این قهرمانی را تا پایان فصل حفظ کند؟

به نظر حفظ جایگاه تیم در بالای جدول سخت‌تر از رسیدن به صدر است. به هر حال امیدوارم با حفظ همین روند تیم برای بار پنجم قهرمان شود و جواب محکمی به همه انتقادات بدهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید