نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در شهرستان مرودشت شناسایی شد.

شناسایی نخسیتن مورد کرونای انگلیسی در مرودشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان مرودشت گفت: با مشخص شدن نتایج تست‌های مشکوک، نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی در این شهرستان شناسایی شد.

دکتر روح‌الله کریمی، شنبه اظهار داشت: در حال حاضر این فرد و خانواده او به صورت ویژه تحت مراقبت کارشناسان بهداشت این شبکه قرار دارند.

وی، با تاکید بر اینکه اهالی این شهرستان از هر گونه مسافرت به استان‌های جنوبی و شمالی کشور پرهیز کنند گفت: فرد شناسایی شده به این بیماری در مرودشت، شاغل در یکی از شهرهای استان خوزستان بوده و بتازگی وارد مرودشت شده و در حال حاضر تحت مراقبت و قرنطینه خانگی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، با تاکید بر اینکه کرونای انگلیسی، گروه سنی کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند، افزود: با توجه به سرعت نگران کننده سرایت این ویروس و بروز علایم آن ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فرد، از والدین درخواست می‌کنیم که مراقبت بیشتری از این گروه سنی داشته باشند و بر نحوه استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها در خانواده تاکید کنند.

کریمی ادامه داد: از شهروندان نیز تقاضا داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فییزیکی را با جدیت رعایت و از حضور در تجمع‌ها، آیین‌ها و دورهمی‌ها جدا بپرهیزند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید