با فوت ۴ بیمار جدید در استان آذربایجان غربی تعداد فوتی های کرونا در این استان به سه هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

کرونا جان ۴ نفر دیگر را در آذربایجان غربی گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از ابتلای ۲۷۲ نفر به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با بستری شدن ۶۸ بیمار جدید، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۶۸ نفر می‌رسد که ۱۳۷ تن از آنها در بخش "مراقبت‌های ویژه" بستری و ۲۶ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر در استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند، اضافه کرد: در این مدت با فوت ۴ بیمار در ارومیه، سلماس و نقده، شمار جان باختگان این بیماری به سه هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

آقازاده با بیان اینکه طبق آخرین برآوردها، وضعیت کرونایی پنج شهرستان در استان نارنجی، ۲ شهرستان آبی و ۱۰ شهرستان زرد است، افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، ماکو و اشنویه نارنجی شده است.

وی یادآور شد: شهرستان‌های میاندوآب و شوط از جمع هفت شهرستان نارنجی آذربایجان غربی طی روزهای گذشته کم شده که نشانه وضعیت بهتر در این مناطق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: همچنان وضعیت شهرستان‌های پلدشت و چالدران در شمال استان همچنان آبی بوده که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها در این ۲ شهرستان، شاهد حرکت آنها به سمت زرد نباشیم.

آقازاده با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک در استان به ویژه در ادارات و صنوف کاهش یافته است، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا و علاوه بر آن، شناسایی مواردی از ابتلاء به کرونای انگلیسی، روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از سوی مردم شدیدتر شود تا وضعیت نارنجی بخش زیادی از استان، به قرمز تبدیل نشود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید