سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد که با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری با خیز سهمگین و شدید کرونا در کشور مواجه می شویم.

هشدار وزارت بهداشت درباره خیز شدید کرونا در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌ها، همچنان صعودی است و متأسفانه در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی بروز موارد مثبت بستری و مرگ و میر کووید ۱۹ نسبت به هفته ما قبل آن هستیم.

وی با اعلام اینکه ۱۱ شهرستان قرمز کشور همگی در استان خوزستان هستند، افزود: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

لاری تاکید کرد: متأسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌اند.

وی گفت: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئناً در صورت تداوم این وضعیت، کشور مجدداً با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی کمک کنید تا به کمک همکاران نظام سلامت مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    ما نمی دونیم چه را به پایان سال که می‌رسیم کرونا یه دفعه صعودی میشه تا همین ماه پیش کرونا کنترل شده و همه مردم هم رعایت میکردن حالا کرونا شده کشنده! بگین مردم رو امسال هم میخواهیم خانه نشین و مریض تر کنیم تا آمار مریض ها و افسردگان دو برابر شود اینو اطلاع ندارین که مردم ایران با صله رحم شادب ترند و حتی کسی که مریضه با دید و بازدید بهتر میشه، مسولین اینجا اروپا نیست ، فراموش نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید