در پی انتشار گزارش وزارت خارجه آمریکا از نحوه قتل جمال خاشقچی و بیانیه عربستان در واکنش به آن، وزارت خارجه امارات حمایت خود را از عربستان اعلام کرد.

امارات هم از بیانیه عربستان حمایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای حمایت خود را از بیانیه وزارت خارجه عربستان در واکنش به انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است که این کشور احکام صادره توسط دادگاه عربستان و پایبندی ریاض به اجرای شفاف قانون و مجازات تمامی عاملان این جنایت را تأیید می‌کند.

وزارت خارجه امارات در ادامه حمایت کامل خود را از عربستان در تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه اعلام و تأکید کرد که تمامی تلاش‌ها برای سوء استفاده از این مساله و مداخله در امور داخلی عربستان را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه عربستان امروز (شنبه) در واکنش به گزارش سیا در مورد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت این گزارش را رد کرد و آن را نتیجه "استنباط نادرست" دانست!

این بیانیه پس از آن صادر شد که جمعه، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خلاصه‌ای از گزارش سیا را منتشر کرد که محتوای آن تاکید دارد محمد بن سلمان با ربودن یا کشتن خاشقجی موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است: "ما چنین ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نقشه عملیاتی برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول ترکیه را تأیید کرده است."

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید