حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از ابتلای ۵ نفر به کرونای انگلیسی در استان خبر داد.

آخرین آمار ابتلا به کرونای انگلیسی در کرمان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دوازدهمین جلسه طرح شهید سلیمانی که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، گفت: طی دو هفته گذشته با توجه به شرایط سیرجان و سه روستای بافت که تعداد مبتلایان آن‌ها زیاد شد، به عنوان یک طغیان، اقداماتی انجام دادیم.

او با بیان اینکه سیرجان شرایط خاصی در استان کرمان دارد، افزود: یک مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان تایید شد که در پی آن خروجی‌ها کنترل شد و قرنطینه صورت گرفت.

رشیدی نژاد همه اقدامات سختگیرانه را در مواجه نشدن با طغیان زیاد دانست و تصریح کرد: انتظار داریم برای سلامت شهر و بهداشت و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، همه مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

او با بیان اینکه باید همانند ابتدای پارسال اقداماتی انجام دهیم تا با فاجعه‌ای مواجه نشویم، افزود: متاسفانه چهره شهر چهره کرونایی نیست و ساعت ۲۱ شب خیابان‌ها پر از جمعیت و در مراسم، آیین‌ها و جلسات برخی بدون ماسک نشسته‌اند، این در حالیست که ما اگر واکسن هم بزنیم، باز هم بیشترین اثر را ماسک و فاصله اجتماعی دارد.

رشیدی نژاد بیان داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ۱۰ نفری که مطابق رهگیری‌های انجام شده مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند، روز گذشته آزمایش آن‌ها انجام شد که متاسفانه ۵ نفرشان دچار کرونای انگلیسی شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ویروس جهش یافته انگلیسی، مرگ و میر و بستری‌ها ۱.۵ برابر از ویروس قبل افزایش پیدا می‌کند و اکنون متاسفانه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است و ما به دنبال محدودکردن ویروس در همان جای که شعله‌ور شده هستیم.

رشیدی نژاد افزود: این ویروس جهش یافته ۱.۳ تا ۱.۹ واگیری آن بیشترو یک ونیم برابر شدت بستری و مرگ ومیر بیشتری دارد.

علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این جلسه گفت: در اطلاع رسانی هیچ نقص وکمبودی وجود ندارد.

او افزود: این اطلاع رسانی نباید فقط مختص به جلوی دوربین باشد؛ چراکه وجود هرگونه تناقص سبب بی اعتمادی مردم به رسانه می‌شود.

علیرمضانی تاکید کرد: باید هرآنچه گفته می‌شود در عمل هم انجام شود تا اطلاع رسانی هم موثرتر واقع شود.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز گفت: بر اساس گزارشاتی که داده شد، معلوم است که پیگیری می‌شود و اقدامات خوبی انجام شده است.

او افزود: در حالت عادی به یک ثبات رسیدیم و اگر مسئله سیرجان پیش نمی‌آمد الان وضعیت و این ثبات مستحکم‌تر بود.

زینی وند تصریح کرد: در کل کشور وضعیت همین است و در حقیقت وضعیتی بین خوف و رجاست و ناشناخته بودن این ویروس مسئله ای است که کار را مشکل می کند و این ساختارهایی که در قالب ستاد ملی{محدودیت هوشمند و طرح شهید سلیمانی} شکل گرفته است، این‌ها را به صورت جدی پیش بگیریم.

او بیان داشت: اکنون شهرستان سیرجان مراقبت‌های خود را بیشتر کرده و چه خوب است که ما از قبل این کار را انجام دهیم، ضمن اینکه باید به طرح شهید سلیمانی در واقع به عنوان یک بسته و پکیج نگاه کرد؛ یعنی علاوه بر اینکه محدودیت و قرنطینه ایجاد می‌کنیم، خدمات رسانی هم انجام شود که بخشی از آن در قالب کمک‌های مومنانه و بخشی هلال احمر و دوستان سپاه انجام می‌دهند و همه باید به صورت همزمان پیگیری شوند که با مشکل مواجه نشویم.

استاندار کرمان گفت: در ستاد کرونا هم دستورالعمل‌هایی است که بخشی ملی و بخشی استانی است و اقداماتی هم که انجام می‌شود، اگر کنترل شده و وضعیت با ثباتی در کشور داریم، بخش عمده آن برمی گردد به شرایطی که دوستان دانشگاه علوم پزشکی اقدام می‌کنند؛ یعنی بیماریابی که می‌کنند، به موقع تشخیص می‌دهند و تدبیر می‌کنند و هم اطلاع رسانی کرده و محدودیت انجام می‌شود.

زینی وند افزود: همچنان محدودیت تردد شبانه را داریم و در ستاد کرونا هم تصمیماتی می‌گیریم، اما تاکید ما بر طرح شهید سلیمانی این است که به عنوان بازوی اجرای ستاد باید به آن توجه کنیم.

او تصریح کرد: در جلسه ستاد کرونا، بخش عمده‌ای را به طرح شهید سلیمانی و بخشی هم به مصوبات ستاد اختصاص دهیم که در روز شنبه دو بار جلسه برگزار نکنیم.

رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان  نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح ناظران سلامت گفت: در ۲۷ شهرستان و بخش استان، طرح ناظران سلامت با هماهنگی مراکز بهداشت در حال انجام است که ۵۰۶ نفر در این طرح در سطح شهرستان ها، فعالیت دارند.

او افزود: ۲۰۰ هزار اماکن، در طرح ناظران سلامت پوشش نظارت داده شده اند و ۲۰۰ هزار نفر از این طرح استفاده کرده اند.

فلاح با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار بسته غذایی در مناطق محروم پخش کرده ایم، افزود: ۴۰ هزار ساعت به همت تیم‌های مراقبت بهداشت در طرح ناظران سلامت، انجام شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید