برای بیشتر ما قهوه نوشیدنی ای است که با ان خواب را از سر خود می پرانیم اما نوشیدن آن بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

مضرات مصرف قهوه با معده خالی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اما آن اولین فنجان قهوه ای که صبح ها می نوشیم و موتورمان را با آن راه می اندازیم شاید روش خوبی برای شروع روز نباشد. در حقیقت، پزشکان معتقدند بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط یا اواخر صبح، در فاصله ی ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح است.

در ادامه می خواهیم ببینیم خوردن قهوه با معده خالی چه آثاری بر بدن دارد.

۱- ممکن است بیشتر احساس خواب آلودگی کنید

برای بیشتر ما قهوه نوشیدنی ای است که با ان خواب را از سر خود می پرانیم اما نوشیدن آن بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب ممکن است اثر معکوس داشته باشد. کافئین میزان هورمون اضطراب در بدن را دو برابر می کند و ممکن است به بروز مشکلاتی در خواب منجر شود، امری که باعث ایجاد حس خستگی می شود. اگر روز خود را با یک فنجان کاپوچینو همراه با شکر آغاز کنید، ممکن است بعد از مدت کوتاهی دوباره احساس خواب آلودگی کنید. علت این مسأله آن است که بدن ما برای متعادل کردن قندی که دریافت کرده شروع به تولید انسولین می کند، امری که باعث افت میزان قند خون و درنتیجه کمبود انرژی و اضطراب می شود.

۲- ممکن است بدن تان با سرعت بیشتری مواد معدنی اساسی خود را از دست دهد

اگر هر روزتان را با نوشیدن یک فنجان قهوه شروع می کنید باید بدانید که این کار می تواند باید از دست رفتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی بدن تان شود. این مسأله می تواند مانع از جذب آهن، منیزیم و ویتامین های ب شود که برای دستگاه عصبی ما ضروری هستند. مصرف بیش از اندازه ی کافئین می تواند کلسیم استخوان های ما را هم از بین ببرد، امری که باعث ضعیف و شکننده شدن آن ها می شود.

۳- ممکن است معده تان را به هم بریزد

نوشیدنی محبوب تان گرچه به بیدار شدن شما کمک می کند اما ممکن است میل به دستشویی رفتن را هم در شما بیشتر کند. در حقیقت حتی برخی کارشناسان نوشیدن قهوه را به عنوان راهی برای آماده شدن برای برخی معاینات پزشکی توصیه می کنند. قهوه دستگاه عصبی ما را فعال می کند، امری که بر روی روده های اثر می گذارد و ممکن است باعث اسهال شود. بسیاری از افراد هم مایلند به قهوه ی صبحگاهی خود شیر یا خامه اضافه کنند و از آنجایی که هضم لاکتوز برای اغلب ما دشوار است، این مسأله ممکن است باعث ناراحتی معده هم شود.

۴- ممکن است باعث افزایش وزن شود

قهوه تلخ گرچه ممکن است به سوزاندن چربی ها کمک کند اما می تواند الگوهای خواب شما را هم برهم بزند. وقتی به اندازه ی کافی نخوابید، بیشتر احساس گرسنگی و بیشتر هوس تنقلات شیرین می کنید. بسیاری از انواع قهوه، مانند انواع ترکیبی و شیرین آن مملوء از قند و کالری هستند و ممکن است باعث افزایش وزن شوند.

۵- می تواند اضطراب تان را تشدید کند

صبح ها وقتی از خواب بیدار می شویم معمولاً سطح هورمون اضطراب در بدن در بالاترین حد خود قرار دارد. از آنجایی که کافئین یک محرک است، اثری اضطراب آور بر بدن دارد و می تواند در برخی افراد منجر به حمله های اضطرابی شود.

۶- می تواند پوست تان را خشک کند

از آنجایی که قهوه میل به ادرار کردن را بیشتر می کند، بدن آب خود را از دست می دهد. وقتی هم که بدن آب خود را از دست دهد، کار دفع سموم بدن از طریق پوست دشوارتر می شود. این امر منجر به خشک شدن پوست می شود و آن را در برابر مشکلات مختلف مانند چین و چروک زودرس آسیب پذیرتر می کند.

۷- ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد

قهوه ای که صبح ها می نوشید کار تنظیم قند خون را برای سلول های بدن دشوارتر می کند، امری که می تواند به بیماری های مختلفی منجر شود. بالا رفتن قند خون می تواند به افزایش وزن و حتی بالا رفتن خطر بروز عفونت های پوستی بیانجامد. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید