در پی حمله اخیر آمریکا به مرزهای عراق و سوریه، گروههای سیاسی عراق ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کردند این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گروه‌های سیاسی عراق حمله اخیر آمریکا را محکوم کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از المیادین، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی در مرزهای عراق و سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدام شنیع، نشانگر این است که سیاست دولت جدید آمریکا در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: خروج نیروهای آمریکایی تنها راه تحقق ثبات در عراق است.

در همین حال، جنبش النجباء عراق نیز این حمله را محکوم و تاکید کرد: هدف قرار دادن حشد شعبی در مرزهای وطن، جنایتی است که بدون پاسخ و مجازات شدید از سوی مقاومت نخواهد ماند.

همزمان، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست تا تحقیقاتی را درخصوص حملات آمریکا در مرزها آغاز کند.

وی افزود: اطلاعات ما مبنی بر این است که حشد شعبی هدف قرار گرفته است، نه آنطور که واشنگتن ادعا می‌کند که مقاومت اسلامی عراق را در سوریه هدف قرار داده است.

گردان‌های حزب الله عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشتر نسبت به توطئه طرف‌های داخلی مورد حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی برای اجرای آن هشدار داده بود.

گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که در این تجاوز ددمنشانه اخیر، هواپیماهای شناسایی از پایگاه الظفرة امارات بلند شده و از عربستان عبور کرده بودند.

گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: این تجاوز نشان می‌دهد که سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ملت‌های ما با تغییر دولت این کشور تغییر نکرده است.

گردان‌های حزب الله بر حق قانونی مردم عراق در پاسخ به این اقدام جنایت‌کارانه بزدلانه تاکید کرد.

وزارت دفاع عراق نیز تبادل اطلاعات با ائتلاف بین المللی پیش از هدف قرار گرفتن مواضعی در سوریه را تکذیب و تاکید کرد که همکاری با ائتلاف بین المللی فقط محدود به مبارزه با داعش است.

وزارت خارجه سوریه نیز به شدت این تجاوز آمریکا را محکوم و تاکید کرد: این تجاوز با قانون بین الملل و منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

وزارت خارجه سوریه هشدار داد که این حمله به عواقبی می‌انجامد که اوضاع در منطقه را متشنج‌تر می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید