دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مجوز عملیاتی برای دستگیری یا قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را صادر کرده است.

دولت آمریکا رازهای ترور خاشقچی را منتشر کرد | تائید نقش بن سلمان در قتل خاشقچی

به گزارش سلام نو به نقل از دانشجو، گزارشی که دولت آمریکا درباره قتل جمال خاشقچی، منتقد سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد این ترور با دستور مستقیم «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده می‌گوید «محمد بن سلمان» مجوز عملیاتی برای «دستگیری» یا «قتل» جمال خاشقچی را صادر کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «ما بر این اساس به این ارزیابی رسیده‌ایم که ولیعهد سعودی از سال ۲۰۱۷ کنترل تصمیم‌گیری‌ها در پادشاهی عربستان سعودی را به دست گرفته است.»

گزارش آمریکا تصریح دارد «ولیعهد سعودی، خاشقچی را تهدیدی مستقیم برای پادشاهی عربستان می‌دید و از اقدامات خشن برای ساکت کردن او حمایت می‌کرد.»

در بخشی از این گزارش از افرادی که به نیابت از محمد بن‌سلمان در قتل خاشقچی ایفای نقش کرده‌اند نام برده شده است.

در این گزارش آمده است: «ما اطمینان قوی داریم که افراد زیر به نیابت از بن‌سلمان اقدام به صدور دستور قتل خاشقچی کردند و یا به طرق دیگر در قتل او همدستی کرده و یا مقصر هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید