«یوگاناندا پیتمن» رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا بر این باور است که طرفداران ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری به ساختمان کنگره کردند، نشان داده‌اند که قصد منفجر کردن این ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از روزنامه ایندیپندنت نوشت: «یوگاناندا پیتمن» (Yogananda Pittman) رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا در سخنانی گفت: حامیان دونالد ترامپ که ششم ژانویه حمله مرگباری را به ساختمان کنگره کردند، نشان دادند که قصد منفجرکردن ساختمان و کُشتن اعضای کنگره را دارند.

رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا در این خصوص گفت: این تهدیدات نشان می‌دهد که افراط گرایان می‌توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند. اعضای گروه‌های شبه نظامی که در حمله مرگبار ۶ ژانویه حضور داشته‌اند، نشان داده‌اند که مایل به منفجرکردن ساختمان کنگره هستند و می‌خواهند هر تعداد از نمایندگان کنگره را که می‌توانند به قتل برسانند. ما فکر می‌کنیم که حفظ تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان کنگره لازم و ضروری است.

این در حالیست که روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست پیشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا ۲ زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، یکی از این افراد قصد داشت در جریان یورش ۶ ژانویه به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شلیک کند.

گزارش این روزنامه آمریکایی در این خصوص حاکیست: در روز ۱۲ ژانویه، اف‌بی‌آی ویدئویی از «دون بانکرافت» و «دیانا سانتوس اسمیت» در حال تَرک ساختمان کنگره پیدا کرد. پس از این ویدئو، مأموران پلیس توانستند این زنان را شناسایی و بازداشت کنند.

بنابر گزارش اف‌بی‌آی، یکی از این زنان در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم اما او را پیدا نکردیم.

حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند

این در حالیست که دومین محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به حمله به کنگره این کشور در ششم ژانویه سال جاری میلادی (۱۷ دی ماه) نیز با کارشکنی جمهوریخواهان بدون موفقیت پایان یافت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید