محمد بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیشنهاد افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق کارگران به دولت و وزیر کار خبر داد.

پیشنهاد جدید درباره میزان افزایش حقوق کارگران

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، محمد بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، تا ۲۹ اسفند امسال مشکل مطالبات حقوق کارگران مرتفع و پرداخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما در تلاش هستیم تا قانون کار به گونه‌ای اصلاح شود که تأمین کننده منافع کارگران باشد.

افزایش حداقل ۳۵ درصد به حقوق کارگران

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس به دولت و وزیر کار برای افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق کارگران در سال آینده گفت: نگرش دولت و مجلس برای ارتقا سطح حقوق کارگران مثبت است و ما با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

بابایی با تأکید بر توجه به شاخص‌هایی همچون تورم، سبد هزینه‌های خانوار و قیمت تمام شده کالا و ارتباط آن با نرخ مزد که در ماده ۴۱ قانون کار ذکر شده است گفت: در این زمینه جلسات متعددی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی داشتیم و وی قول مساعد در این زمینه داده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته ایم دولت در تصمیم گیری شرکای اجتماعی کارگر و کارفرما دخالت نکند و همچنین به مشارکت جدی تشکل‌های کارگری بها دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید