«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دیپلماسی موثرترین راه برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

 صبر ما نامحدود نیست/ پیشنهاد ما درمورد نشست با ایران همچنان روی میز است

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که صبر ایالات در قبال پیشنهاد این کشور به ایران برای شرکت در مذاکرات ۱+۵ «نامحدود نیست.»

وی اضافه کرد، صبر ما نامحدود نیست، اما اعتقاد داریم ، همانطور که موضع رئیس جمهوری در این باره روشن و صریح است. دیپلماسی موثرترین راه برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده بود، به جای موضع‌گیری از این تریبون، تکرار می‌کنم که این پیشنهاد روی میز است.

ند پرایس گفته بود، ما امیدواریم ایرانی‌ها مایل باشند که در آنجا حضور داشته باشند. چرا که اعتقاد داریم در چارچوب ۱+۵ می‌توانیم با یکدیگر درباره این مسائل و پرسش‌ها دشوار به پیشرفت دست‌یابیم.

وی گفت: پادشاهی عمان در مذاکرات قبلی با ایران نقش مهمی داشت و ما از این بابت سپاسگزاریم و در مورد ایران، به مشورت با شرکای خود از جمله اسرائیل متعهد هستیم.

«ند پرایس» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نمی خواهیم سرنوشت بازداشت شدگان آمریکایی در ایران را با یک مسئله پیچیده پیوند دهیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال آزاد شدن بخشی از دارایی‌های ایران در کره جنوبی اظهار داشت: «مشورت‌های ما با کره جنوبی در این زمینه همچنان ادامه دارد. وزارت امور خارجه صراحتاً اعلام کرده است که آزادسازی دارایی‌های ایران تنها پس از مشورت [کره جنوبی] با ایالات متحده انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «کره جنوبی یک متحد حیاتی برای ماست. کره جنوبی نقشی حیاتی در اجرای تحریم‌ها، نه‌تنها علیه ایران بلکه علیه کره شمالی، ایفا می‌کند. اما اینها مسائلی هستند که ما ترجیح می‌دهیم آنها را از طریق دیپلماسی حل‌وفصل کنیم، نه از طریق صحبت کردن از این تریبون.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید