شرکت ملی نفت فراساحلی چین از کشف یک میدان جدید نفتی و گازی بزرگ در دریای بوهای در جنوب این کشور خبر داد.

چین یک میدان بزرگ نفتی و گازی کشف کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس،  شرکت ملی نفت فراساحل چین اعلام کرد که به تازگی یک میدان بزرگ نفتی و گازی با میزان 100 میلیون تن نفت و گاز اثبات شده در دریای جنوبی این کشور کشف کرده است.

این شرکت می‌گوید: میدان جدید یافت شده بوژونگ با توجه به مطالعات انجام شده این میدان یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی و گازی چین است.

میدان بوژونگ در 140 کیلومتری ساحل استان تیان جینگ قرار داشته و در متوسط 23 متری  عمق دریا قرار دارد. برای استخراج نفت از این میدان 5223 متر چاه حفاری شده است. این چاه برای تولید روزانه حدود 2 هزار بشکه نفت مورد آزمایش قرار گرفته است. 

شرکت ملی نفت فراساحل چین گفته که انتظار می‌رود روزانه معادل 300 تن نفت و 150 هزار مترمکعب گاز از این میدان برداشت شود. به احتمال زیاد برداشت نفت و گاز از این میدان از سال 2023 آغاز شده و حداکثر ظرفیت تولید آن به 1.2 میلیون تن نفت در سال برسد. 

بنا به اعلام کارشناسان اکتشاف میادین نفت و گاز در دریای بوهای در چین باعث خواهد شد تا سال 2025 ظرفیت تولید شرکت ملی نفت فراساحل این کشور به 80 میلیون تن در سال برسد. 

این شرکت می‌گوید: با اکتشاف این میدان خواهد توانست افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در مناطق شمالی و شرقی چین را تامین کرده و وابستگی این کشور به واردات حامل‌های انرژی کم شود.

چین در سال 2020، معادل 188.8 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرد که نسبت به سال 2019، 9.8 درصد بالاتر بوده است. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید