افراد مبتلا به عفونت گوش خارجی باید به مدت یک هفته از حمام رفتن دوری کنند، همچنین افرادی که شناگر هستند تا چند وقت استخر نروند، این افراد با نظر پزشک می‌توانند از قطره آنتی بیوتیک استفاده کنند.

انواع عفونت های گوش و نحوه درمان | روش های از بین بردن وزوز گوش

عفونت مزمن گوش میانی بر اثر سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید.گوش انسان به سه بخش داخلی، میانی و خارجی یا شناگر تقسیم می‌شود. رایج‌ترین عفونت گوش، عفونت “گوش شناگر یا خارجی” است که برای پیشگیری از این عارضه باید از تمیز کردن گوش به وسیله گوش پاک کن‌ها خودداری کرد حتی اگر افراد وسواسی هستند. نوع دیگر عفونت گوش، “عفونت گوش میانی” است که این نوع عفونت خود به دو بخش عفونت حاد و مزمن تقسیم می‌شود.عفونت حاد گوش بیشتر در کودکان هشت تا ۱۰ سال دیده می‌شود و اغلب کودکان دست کم یک یا چند بار دچار این عفونت شده‌اند.

راه‌های درمان وزوز گوش چیست؟

نوع دیگر عفونت گوش میانی، عفونت مزمن است که بیشتر با سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید. این نوع عفونت کمتر رخ می‌دهد و با علایمی مانند ناشنوایی بیش از اندازه سرگیجه و … قابل تشخیص است. افرادی که با این نشانه مواجه شدند حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. افراد مبتلا به عفونت گوش خارجی باید به مدت یک هفته از حمام رفتن دوری کنند، همچنین افرادی که شناگر هستند تا چند وقت استخر نروند. این افراد با نظر پزشک می‌توانند از قطره آنتی بیوتیک استفاده کنند. / ایران ناز

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید