رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تکالیف سنتی به شیوه مشق نویسی یا انجام دادن پیک نوروزی کنار گذاتشه شده است.

جزئیات تکالیف دانش آموزان در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: فعالیت «عید و داستان» در نوروز امسال در مدرسه تلویزیون ایران برای دانش آموزانی که علاقه‌مند به مهارت‌های نقاشی، عکاسی و فیلمسازی برای روایت داستان خود بهره بگیرند، پخش خواهدشد.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیک نوروزی ۱۴۰۰ گفت: دانش آموزان کشور بخش عمده سال تحصیلی خود را بر اساس آموزش‌های مجازی طی و دوری از فضاهای آموزشی و دلتنگی برای مدرسه و معلمان و همسالان را بیش از همیشه احساس کردند. آمدن بهار و آغاز تعطیلات نوروزی گرچه نویدبخش نوشدنی دوباره و دورشدن از دلمردگی‌های معمول است، اما امسال علیرغم همه محدودیت‌ها و خطرهایی که در کمین سلامت جسم و جان آدم‌ها نشسته است، می‌تواند فرصتی برای شکوفایی خلاقیت‌ها و ایده‌های نو باشد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی این پرسش به ذهن محصلان و خانواده‌های شان راه می‌یابد که تکلیف نوروزی، که از دو سال پیش به صورت تمرینی از ابتکارات دانش آموزی خصوصا در حوزه داستان و خاطره نگاری درآمده است، در این نوروز کرونایی چه شکلی خواهد داشت.

حکیم زاده توضیح داد: برای آموزش مهارت‌هایی که مرتبط است مثل عکاسی و فیلم سازی در برنامه‌های مدرسه تلویزیون ایران که در ایام عید پخش خواهد شد تغییراتی را ایجاد کردیم و با رویکرد مهارتی سعی کردیم که این آموزش‌ها را در این برنامه مدرسهتلویزیونی بگنجانیم و مهارت‌های دیگری که مورد نظر است در ایام عید امسال با همین رویکرد که سعی میکنیم که برای نوآموزان عزیز پیش دبستانی و دانش آموزان دبستانی برای برنامه عید و هنر و داستان و آموزش‌های مرتبط را در مدرسه تلویزیونی ایران هم ارائه خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: «چند سالی است که تکالیف سنتی به شیوه مشق نویسی یا انجام دادن پیک نوروزی در نظام آموزش و پرورش کنار گذاشته شده است و ما از سال ۹۷ فعالیتی مبتنی بر خلاقیت به نام «عید و داستان» را جایگزین تکالیف سنتی کردیم. طی دوسال اخیر تولیدات دانش آموزی در بخش «عید و داستان» آنقدر خلاقانه و جالب توجه بود که امسال بنا را بر آن گذاشتیم که ضمن تداوم این فعالیت به عنوان فعالیت نوروزی، بخشی به نام «عید و هنر» را به آن اضافه کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید