محققان کالج ایمپریال لندن، یک مطاله جدید بروی چهار هزار و چهار زن باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا انجام داده اند.

احتمال مرگ نوزاد در زنان باردار کرونایی وجود دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این تحقیق که روی بیش از چهار هزار زن باردار مشکوک به کرونا یا مبتلا به کرونا انجام شد، نشان داد زنان بارداری که آزمایش کرونای مثبت داشتند، بیشتر احتمال داشت که زایمان پیش از موعد داشته باشند.

محققان کالج ایمپریال لندن در این مطالعه اطلاعات چهار هزار و چهار زن باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا را که ۱۶ هزار و ۶ نفر آنها از انگلیس و ۲ هزار و ۳۹۸ نفر آنها از آمریکا بودند، بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که هیچ نوزادی بر اثر ابتلای مادر به کووید-۱۹ فوت نکرد. همچنین هیچ افزایشی در تعداد نوزدانی که مرده به دنیا می آید یا در هنگام تولد وزن کم دارند، مشاهده نشد.

دکتر «اد مولینز»، از بخش متابولیسم کالج ایمپریال لندن که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، می گوید: نتایج این مطالعه تاییدی است بر اولویت بندی واکسیناسیون برای زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند و نیز از تدابیر موجود برای محافظت از زنان باردار در برابر عفونت کرونا به منظور کاهش تولدهای زودهنگام حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید- ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.

مشروح این مطالعه در مجله Ultrasound in Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید