رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان خوزستان گفت: آمار مبتلایان در مراکز سرپایی روند ثابتی داشته است.

آخرین آمار کرونا در اهواز/ ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در مراکز سرپایی اهواز در چند روز گذشته روند ثابتی داشته که این موضوع امیدوارکننده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، روند ابتلای بیماران کر.نایی در خوزستان نزولی خواهد شد و از این پیک سنگین با کمترین تلفات عبور می‌کنیم. 

وی افزود: در چند روز گذشته برای اینکه بتوانیم بیماریابی را به خوبی انجام دهیم، تعداد تست‌ها را افزایش دادیم. افرادی که جواب تست کرونای آنها مثبت می‌شود ابتدا کسانی که با آنها در ارتباط بوده را ردیابی و از آنها تست گیری به عمل می‌آید و در صورتی که نمونه آنها مثبت بود در قرنطینه قرار می‌گیرند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه روزانه بیش از هشت هزار تست کرونا در خوزستان انجام می‌شود گفت:امروز با همکاری مراکز بهداشت و درمانی در راستای بیماریابی، بیش از ۱۰ هزار تست در خوزستان انجام شد.

اهواز در وضعیت سیاه نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:اهواز اکنون در وضعیت قرمز کرونا و نه سیاه قرار دارد و به صورت ویژه اوضاع را کنترل می‌کنیم. همچنین آبادان، خرمشهر، شادگان، دزفول، شوشتر، هویزه، دشت آزادگان، ماهشهر، رامهرمز و کارون همچنان در وضعیت قرمز کرونایی هستند که امیدواریم هر چه زودتر از این شرایط خارج شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در اهواز و دیگر شهرستان‌های قرمز خوزستان با شدت بیشتری در حال انجام است افزود: از مردم انتظار داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان به صورت جدی رعایت کنند.

ابول نژادیان با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های خوزستان بیان کرد:با توجه به اینکه بخشی از بار مراجعات بر دوش مراکز منتخب ۱۶ ساعته در خوزستان است خوشبختانه مشکلی در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان نداریم.

وی ادامه داد: از مردم انتظار داریم از تردد و دید و بازدید غیرضروری به شدت پرهیز کنند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند تا خوزستان از این پیک بیماری خارج شود.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا و هشت شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید