وزارت امورخارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازگشت فوری ایالات متحده به برجام و رفع تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کلید اصلی عبور از بن‌بست موجود در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران است.

تاکید چین بر بازگشت فوری آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امورخارجه چین پس از گفت‌وگوی تلفنی عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران و ما ژائوشو، همتای چینی او بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که موضوع اصلی این تماس تلفنی برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف در رایزنی های خود تاکید کردند که وضعیت کنونی پیرامون توافق هسته ای به سرعت در حال تغییر است و اکنون، هم فرصت و هم چالش هایی در این زمینه وجود دارد. همچنین بازگشت فوری ایالات متحده به برجام و رفع تحریم های وضع شده علیه ایران، کلید اصلی عبور از بن بست موجود در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران است.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه چین، این دو دیپلمات تاکید کردند که طرف های مربوطه می بایست از فرصت پیشبرد راه حل سیاسی و دیپلماتیک درخصوص موضوع هسته‌ای ایران و حفظ ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه استفاده کنند.

این گفت وگوی تلفنی پس از آن انجام شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از بارها ابراز تمایل برای بازگشت به برجام به تازگی گفته است که واشنگتن آماده بازگشت به مذاکرات برجامی در چارچوب ۱+۵ است.

با این حال آمریکا تاکنون هیچ گونه اقدام عملی در راستای تحقق وعده بازگشت به توافق هسته ای انجام نداده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آمریکا به عنوان طرفی که توافق هسته ای را کنار گذاشته و تعهدات خود را نقض کرده است، ابتدا باید به برجام بازگردد و با رفع تمام تحریم ها حسن نیت خود را ثابت کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید