محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد برای سال آینده بیشتر از سال های گذشته خواهد بود.

خبر خوش نماینده کارگران درباره افزایش دستمزد برای سال آینده

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه سبد معیشت کارگران برای سال آینده ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شده، گفت: این رقم بر مبنای آمار تورم دی ماه محاسبه شده اما مطئمنا هزینه های واقعی زندگی بیشتر است. با توجه به جلب نظر شورکای اجتماعی رقم پذیرفته شد و ضمن اینکه برای شروع جلسات شورای عالی کار نیاز به تعیین رقم بود.

محمدرضا تاجیک اظهار کرد: پیشنهاد گروه کارگری برای رقم سبد حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما در نهایت عدد به صورت حداقلی برای معیشت کارگران مورد توافق قرار گرفت.

تاجیک عنوان کرد: قصد گروه کارگری این بود که با اتفاق نظر بیشتر و همفکری بهتری عدد سبد معیشت تعیین شود. ناگفته نماند که در جلسات، نمایندگان مرکز آمار با اعدادی که ارائه دادند، روشنگری صورت گرفت و در واقع کمک زیادی به کمیته مزد کردند، از آنها تشکر می کنم.

وی در ادامه بیان کرد: عدد اقلام خوراکی برای پایان سال ۹۹ تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در واقع با کل حقوق کنونی کارگران برابری می کند و این یعنی حقوق دریافتی تنها صرف اقلام خوراکی شده است. آیا واقعا کارگران نیاز به هزینه مسکن، پوشاک و هزینه های پزشکی ندارند؟ این موضوع نگران کننده است و باعث می شود کارگران در آینده با بحران روبرو شوند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر این که افزایش دستمزد برای سال آینده بیشتر از سال های گذشته خواهد بود، گفت: این برای کارگران خوشایند نیست چون شما به عدد ۶ میلیون ۸۹۵ هزار تومان سبد معیشت نگاه کنید، حقوق حتی با افزایش ۱۰۰ درصدی، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد و باز هم به رقم سبد نمی رسد و با توجه به این ارقام به نظر شما چه رقمی را در جلسات شورای عالی کار برای دستمزد طلب کنیم؟

تاجیک افزود: در سه چهار سال گذشته صحبتی مطرح شده که عقب ماندگی دستمزد از بین برود اما متاسفانه در دو سال گذشته نه تنها از بین نرفت بلکه زیاد هم شد. تقاضای ما از دولت این است که به کمک جامعه کارگری بیایند چون که آنها بزرگترین کارفرمای کشور هستند و باید کارگران را درک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: توقع امسال ما از شورکای اجتماعی این است که حداقل اختلاف بین دستمزد و سبد را زیاد نکنند. در حال حاضر اختلاف سبد با دستمزد حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و اگر این عدد را بگیریم تازه با سال قبل برابری می کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    39 2
    من نفهمیدم خبر خوشش کدومه ؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    3 0
    سال گذشته هم قرار بود خبر خوش بدهند که گند زدند
  • مرده متحرک IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    3 0
    همیشه به مرگ میگیرید که به تب راضی کنید، چطور حقوق کارکران را با قبل مقایسه میکنید اما حقوق بقیه. اقشار طور دیگری اضافه میشود؟ خیلی ممنون از همه‌ی دست اندرکاران!
  • حبیب IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    2 0
    خبر خوشش اینه که سال بعد هم میتونیم زنده بمونیم ...
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    متاسفم برای این دولت ضد کارگر . متاسفم برای وزیر کار دروغگو که میگه هر سال حقوق کارگر بیشتر از تورم اضافه میشه . واقعا سال قبل تورم بیست و خورده ای درصد بود؟
  • مهدی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اگه قرار باشه حقوق کارگر اضافه بشه منافع کارفرما کم میشه. حالا میشه متوجه شد که چرا حقوق کارکنان دولت (هزینه از جیب دولت) راحت افزایش پیدا می کنه اما حقوق کارگر قطره چکونی افزایش پیدا می کنه.
  • عبدالله IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    خدا خیرتان بدهد مگر شما به داد جامعه کارگری برسید هزینه ها سرسام آور است گرانی بیداد میکندو کارگران در نزد خانواده شرمنده هستند
  • فرهاد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    3 0
    دلخوش به این حرفها نباشید من دارم بازنشسته میشم الان تقریبا ۱۶ یا ۱۷ساله این خبرهای مربوط به افزایش حقوق ها رو دنبال میکنم و اینو بهتون بگم که نماینده کارگر ها فقط هویچ هستن و هیچ کاره دست آخر دولت و کارفرما تعیین میکنن.نمونه اش برید دوسال پیش رو بررسی کنید می‌بینید که جز ترک جلسه کاری نمیتونن بکنن
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    2 0
    به به دستتون درد نکه خیلی خبر مسرت بخشی دادین خدا خیرتون بده بابا جمش کنید ای اراجیف چیه سبد معیشت عجبا
  • هیچکس IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    برید این همه چرت و پرت نگید .دولت گند زد به اقتصاد و مملکت و نابودی زندگی ها ،بدبختها شما حتی نمی تونید به مردم زلزله زده سی سخت کوچک کمک کنید حالا می خواهید به خانواده 50 میلیونی کارگری کاری کنید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    اقای تاجیک امثال شما خودتان خوب می دانید که نماینده واقعی کارگر نیستید، و برای اینکه مشروعیت به دستمزد اعلامی بدهید امضای شما را نیاز دارند، البته بدتر اینکه امضای شما را هم نیاز ندارند...، در پس پرده طوطی صفتم داشته اند آنچه استاد ازل گفت بگو ، می گویم. هرچه گفتند بگو شما هم همان را با آب و تاب بگویید و امتیاز خودتان را بگیرید... فقط بدان که کارگران هم خدایی عادل دارند....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید