کمپین چین درباره "بازداشت گسترده، کار اجباری و عقیم‌سازی اجباری مسلمانان اویغور" در منطقه سین‌کیانگ، توسط پارلمان کانادا و با ۲۶۶ رای موافق به عنوان یک "نسل‌کشی" به رسمیت شناخته شد.

پارلمان کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را به عنوان "نسل‌کشی" به رسمیت شناخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این رای احتمالا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را تحت فشار خواهد گذاشت تا موضع سفت و سخت‌تری نسبت به چین اتخاذ کند. ترودو و اکثر اعضای کابینه‌اش در جلسه رای‌گیری روز دوشنبه غایب بودند.

این اقدام غیرالزام‌آور همچنین از کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواهد تا اگر چین آزار و اذیت اویغورها و دیگر گروه‌های اقلیت قومی را متوقف نکرد، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را از پکن به شهر دیگری منتقل کند.

ترودو تمایلی به استفاده از واژه "نسل‌کشی" نداشته و آن را یک واژه جانبدارانه و ناعادلانه می‌داند و تاکید دارد که تلاش برای دستیابی به یک اجماع وسیع در بین متحدان غربی درخصوص مسائل حقوق بشری بهترین رویکرد خواهد بود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید اقدامات چین علیه مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ را یک "نسل‌کشی" اعلام کرده بود.

این در حالی است که چین تمامی اتهامات بدرفتاری در سین‌کیانگ را رد می‌کند.

"کونگ پیو"، سفیر چین در اوتاوا در آستانه رای‌گیری روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود: کشورهای غربی در جایگاهی نیستند که بگویند وضعیت حقوق بشری در چین چگونه است. به هیچ وجه هیچ "نسل‌کشی" در سین‌کیانگ وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید