دو کوهنورد پس از بالا رفتن از صخره ای به ارتفاع 21 متر در ساحل Stair Hole در وضعیت نا امنی قرار گرفتند که دیگر نه توان بالا رفتن داشتند و نه امکان پایین آمدن از کوه، این دو کوهنورد پس از تماس با اورژانس در آخر توسط هلی‌کوپتر گارد ساحلی نجات پیدا کردند.

نجات جان دو کوهنورد گرفتار شده بین صخره ها با هلی‎کوپتر / تصاویر و فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو کوهنورد بعد از ظهر شنبه، بدون طناب و تجهیزات از ساحل Stair Hole، نزدیک Lovworth Cove بالا رفتند. آن‌ها هنگامی که فهمیدند بالا رفتن از این صخره گل آلود خطرناک است که ۲۱ متر بالا رفته بودند و راه برگشتی نداشتند.

یکی از این کوهنوردها می‌توانست به عقب برگردد اما دیگری در موقعیت خطرناکی بود، او کاملاً در شیب بسیار لغزنده و گل آلود ۲۱ متری قرار گرفته بود و هیچ راه مطمئنی برای رسیدن به بالا یا پایین صخره برایش وجود نداشت.

آن‌ها با اورژانس تماس گرفتند و به سرعت مشخص شد که ایمن‌ترین گزینه این است که مرد را با هلی‌کوپتر از صخره پایین بیاورند و به همین دلیل هلی‌کوپتر گارد ساحلی سنت آتان به کمک مرد فرستاده شد.

تصاویر و ویدئویی منتش شده که مأموریت نجات، مردی را نشان می‌دهد که در یک موقعیت خطرناک به لبه صخره آویزان است. این کلیپ نشان می‌دهد که وی توسط هلی‌کوپتر گارد ساحلی در حال نجات است.

نجات مردی که در ارتفاع ۲۱ متری از کوه گیر افتاده بود + فیلم

این مرد پس از یک ساعت گیر افتادن در صخره در حالی که از سرما رنج می‌برد، بدون هیچ آسیبی توسط تیم حفاظت ساحلی نجات پیدا کرد. سخنگوی تیم محافظ ساحلی لولورث گفت: " این مرد از ساحل ضلع غربی صخره بالا رفته بود. وقتی نتوانست بیشتر صعود کند، متوقف شده و در موقعیت سست و نا امنی بالای صخره گیر کرده بود. "

نجات مردی که در ارتفاع ۲۱ متری از کوه گیر افتاده بود + فیلم

وقتی جزئیات نجات به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد، کوهنورد به دلیل اقدامات غیرمسئولانه خود و هزینه بالای نجات اضطراری مورد انتقاد قرار گرفت.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از نجات این مرد را مشاهده می‌کنید:

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید