رئیس دادگستری سبزوار درباره جزئیات ماجرای آزار و اذیت یک کودک در این شهرستان به دست پدر و نامادری اش توضیح داد.

 ماجرای آزار و اذیت کودک ۹ ساله در سبزوار توسط پدر و نامادریش

 به گزارش سلام نو به نقل از فارس، میرعلم سیدی با اشاره به انتشار خبر آزار و اذیت دانیال کودک ۹ ساله ششتمدی در رسانه‌ها طی دو روز گذشته، افزود: با توجه به اینکه انتشار این خبر باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شهروندان شد، بلافاصله دستورات لازم از طریق رئیس دادگستری خراسان رضوی به حوزه  قضایی شهرستان ششتمد ابلاغ شد.

 رئیس دادگستری سبزوار بابیان اینکه در اجرای ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و با توجه به اینکه کودک‌آزاری از جرائمی است که برای رسیدگی قضایی نیازی به  شکایت شاکی خصوصی ندارد، بیان کرد: به‌محض اطلاع و مشاهده، احدی از کارکنان پلیس آگاهی سبزوار از این جرم بی‌درنگ به این پرونده ورود و در بدو امر این  کودک آسیب‌دیده به بیمارستان منتقل و تحویل مادرش شد.

وی یادآور شد: با توجه به‌احتمال متواری شدن عاملان این جرم به سبزوار، فرمانده انتظامی سبزوار نیز مأموریت ویژه‌ای در این خصوص طراحی و  به کارکنان تحت امر خود برای دستگیری این مجرمان  ابلاغ کرد . 

سیدی با تقدیر از  تلاش و پیگیری‌های مستمر فرماندهی انتظامی و پلیس آگاهی سبزوار برای دستگیری مجرمان، ابراز کرد: پس از دستگیری نامادری این کودک ۹ساله، در پی تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته پدر دانیال  هم در سبزوار دستگیر و در چنگال قانون گرفتار شد.

رئیس دادگستری سبزوار یادآور شد: دستگاه قضایی در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مبنی بر اینکه ‌" کلیه افراد و مؤسسات و مراکزی که به نحوی مسؤولیت نگهداری و ‌سرپرستی کودکان را بر عهده‌دارند مکلف‌اند به‌محض مشاهده موارد کودک‌آزاری مراتب را جهت پیگرد قانونی و اتخاذ تصمیم مقتضی به مقامات صالح قضائی اعلام نمایند" پیگیر انجام این ‌قانون بوده و با مجرمان در این پرونده  برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید