معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اعلام آخرین وضعیت درمانی مصدومان زلزله زده سی سخت گفت: دسترسی به آب و گاز در این شهر برقرار است.

تازه‌ترین خبرها از وضعیت مصدومان زلزله سی سخت

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حسن نوری ساری معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، بعد از بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت  اظهار کرد: این زمین لرزه ۵ روز پیش در ساعت ۲۲.۰۵ دقیقه با قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاد که البته هم در سی سخت و هم روستاهای اطراف این زمین لرزه کاملاً احساس شد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور افزود: دقیقاً در سال ۹۷ هم در همین بازه‌های زمانی چنین زمین لرزه‌ای را تجربه کردیم و البته این زمین لرزه یادآور حادثه تلخ سقوط هواپیما در کوه دنا بود.

وی گفت: در پی این زمین لرزه ۷۲ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله توسط پزشکان و متخصصان در مرکز درمانی سی سخت معاینه و بعد از آن به بیمارستان شهر یاسوج منتقل شدند.

نوری ادامه داد: انتقال بیماران به بیمارستان یاسوج دو دلیل داشت اولاً می‌خواستیم اقدامات تخصصی برای مصدومان انجام شود و دوم اینکه ظرفیت بیمارستان سی سخت برای پس لرزه‌های احتمالی و مصدومان آن خالی باشد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از ۷۲ نفر که به بیمارستان یاسوج منتقل شدند ۴ نفر همچنان در مراکز درمانی هستند و ۶۸ نفر مرخص شدند. حال عمومی آن چهار نفر هم خوب است، اعمال جراحی روی آنها انجام شده و تحت معالجه هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و اورژانس پیش بیمارستانی برای تمامی مردم زلزله زده در سی سخت انجام شده است، آمبولانس‌ها در آماده باش هستند و تمامی پرسنل آمادگی خودشان را برای پس لرزه‌های احتمالی حفظ کرده اند.

نوری ادامه داد: پزشکان، متخصص زنان و زایمان، کارشناسان آزمایشگاه، پزشکان عمومی، ماما و دیگر متخصصان در سی سخت حضور دارند تا در صورت لزوم اقدامات لازم درمانی را به مردم زلزله زده بدهند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به یکی از نگرانی‌های مسئولان بهداشت بعد از زلزله گفت: در خصوص بهداشت یکی از نگرانی‌های ما آلودگی آب در اثر شکستگی لوله‌های انتقال خطوط آب بود که متأسفانه در تمامی زمین لرزه‌ها شاهد این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: البته در سی سخت این مساله به خوبی توسط کارشناسان بهداشتی بررسی و رفع شده است و در حال حاضر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دسترس تمامی مردم زلزله زده قرار دارد.

نوری با اشاره به قطعی برق و گاز در ساعات اولیه زلزله گفت: این مشکل هم برطرف شده، تمامی مردم دسترسی به آب، برق، گاز دارند و وضعیت پایداری در سی سخت برقرار است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: به خاطر زمین لرزه آسیب‌های جدی به منازل مسکونی وارد شده است که این موضوع باید توسط صاحبان امر و مسئولان ذیربط بررسی شود و حتماً بعد از استحکام ساختمان‌ها به مردم اجازه ورود به منازل را بدهند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم در کشور گفت: توصیه می‌شود با توجه به موضوع کرونا در حال حاضر که فرآیند استحکام سازی ساختمان‌ها به پایان نرسیده است، در حیاط هر منزل و یا نزدیک ترین نقطه امن به هر منزل یک چادر برپا شود و حالت مسکن اضطراری داشته باشد تا مردم بتوانند از این ویروس هم در امان بمانند.

نوری در پایان گفت: گروه‌های امدادی و جهادی در مناطق حضور دارند و مایحتاج مردم توسط این افراد توزیع می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید