پنیر از لبنیات های مهم و ترکیب ثابت سفره صبحانه ایرانیان است، اما جالب است که بدانید از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.

خطرات مصرف پنیر به عنوان صبحانه

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ محمد عسکرفراشاه درباره وعده غذایی صبحانه گفت: یکی از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی‌ها اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه است به طوریکه خیلی از افراد این وعده مهم غذایی را نادیده می‌گیرند و در میان سایر افرادی که صبحانه می‌خورند, رایج‌ترین ماده مصرفی آنها نان و پنیر است!

وی افزود: این در حالی است که اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است؛ توصیه به مصرف و علاوه بر آن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در مطالعات جدید علمی ثابت شده که جذب کلسیم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود و ثانیاً پنیر با مصلحات (اصلاح کننده) یعنی همراه با گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان مصرف شود.

عسکرفراشاه خاطرنشان کرد: خیلی از ضعف‌ها و کسالت‌ها در بین دانش‌آموزان و کارمندان به علت عدم به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است؛ باید توجه داشت که بهترین صبحانه شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویچ و مربای پوست پسته برای معده‌هایی سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربای زرشک برای معدهای گرم و حریره بادام، شیربرنج با کمی دارچین یا زعفران‌، عسل و شیره انگور است.

وی یادآور شد: بیماران دیابتی بهتر است از میوه‌های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج همراه با نان بهره ببرند و نکته آخر اینکه بهتر است نوشیدنی‌ها نظیر چای یا شیر یک ساعت با غذا خوردن فاصله داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید