هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که همه گیری کرونا در ابتدای ۲۰۲۲ پایان می یابد.

زمان پایان کرونا در جهان توسط مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، یک مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده همه گیری ویروس کرونا تا یک سال دیگر فروکش خواهد کرد.

" هانس کلوگه" مدیر منطقه اروپا سازمان بهداشت جهانی دیروز در مصاحبه با تلویزیون دولتی دانمارک از پایان همه گیری ویروس کرونا تا ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی وضعیت شیوع و تحت کنترل بودن ویروس در سال ۲۰۲۱ را در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بهتر توصیف کرده است و این وضعیت را مرهون آغاز واکسیناسیون سراسری و اطلاعات بیشتر از ویروس کرونا در مقایسه با سال ۲۰۲۰ عنوان کرده است.

او گفته است:" شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد داشت اما به گمان من وضعیت آن تحت کنترل تر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود."

این مقام سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه "اکنون بدترین سناریوها را پشت سر گذاشته ایم"، تاکید کرده هم اکنون اطلاعات بیشتری در مورد ویروس کرونا در مقایسه با سال ۲۰۲۰ یعنی زمانی که ویروس برای اولین بار شروع به انتشار کرد، وجود دارد.

او در عین حال تاکید کرده هیچ کس نمی تواند به طور دقیق آینده همه گیری ویروس کرونا را پیش بینی کند.

کلوگه گفته:" این ویروس همچنان شیوع خواهد داشت، اما فکر نمی کنم از ۱ سال آینده به بعد نیاز به اعمال محدودیت های کنونی باشد چون احتمالا شیوع آن فروکش خواهد کرد. این یک پیام خوش بینانه است."

کلوگه درباره جهش های ویروس کرونا هم گفته این گونه جهش ها برای ویروس ها طبیعی است اما سرعت جهش های کرونا کمی نگران کننده به نظر می رسد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه سازمان متبوع او با دقت بر تولید واکسن های کرونا در سراسر جهان نظارت دارد، جهش های ویروس را در زمینه بی اثر سازی واکسن نگران کننده ندانست و گفت می شود واکسن ها را با توجه به جهش های ویروس منطبق کرد.

هانس کلوگه یکی از مهم ترین چالش های سال جاری میلادی را تداخل حضور اجتماعی واکسن زدگان با افرادی دانست که واکسن دریافت نکرده اند. او گفت:" بزرگترین مشکل هنگامی بروز خواهد کرد که کسانی که واکسینه شده اند در محیطی مشابه با افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، قرار بگیرند؛ بنابراین برنامه ریزی یک فاکتور بسیار مهم است."

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید