برای مراقبت از سلامت دهان و دندان‌ و داشتن دندان‌های سالم فقط مسواک زدن کفایت نمی‌کند، زیرا عدم رعایت برخی موارد بهداشتی منجر به پوسیدگی دندان خواهد شد، در گزارش زیر به معرفی چند اشتباه رایج که موجب خرابی دندان می شود، پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

برای داشتن دندان‌های سالم به این نکات توجه کنید

به گزارش سلام نو، برای مراقبت از دندان‌ها صبح و شب مسواک زدن کافی نیست. بسیاری از ما در روند حفاظت از سلامت دهان و دندان اشتباهات اساسی مرتکب می‌شویم. در این گزارش ۷ مورد از این اشتباهات را می خوانیم.

۱. مسواک را روی دندان محکم فشار می‌دهیم

وقتی مسواک را خیلی فشار می‌دهیم، موهای آن به مرور خم می‌شوند و جرم دندان را به درستی از بین نمی‌برد. آسیب لثه هم پیامد محکم فشار دادن مسواک است.

۲. به غذایی که می‌خوریم، توجه نمی‌کنیم

همه ما می‌دانیم که خوردن بیش از حد چیزهای شیرین باعث خرابی دندان می‌شود. برای مراقبت از دندان ها، باید غذاهای حاوی کلسیم و فسفر هم بخوریم.

۳. از ابزارهای اضافی تمیز کردن دندان استفاده نمی‌کنیم

مهم نیست که موهای مسواک شما چقدر سخت است، باز هم نمی‌تواند رسوبات دندان را به طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل مهم است که با نخ دندان شکاف بین دندان‌ها را تمیز کنید.

۴. از لثه‌ها غافلیم

عدم مراقبت از لثه‌ها می‌تواند منجر به پریودنتیت شود. با این بیماری، لثه‌های شما خونریزی می‌کند، ملتهب و نرم می‌شود و پایه دندان بیرون می‌آید. برای تقویت لثه‌ها باید آن‌ها را با حرکات دایره‌ای با مسواک یا انگشت ماساژ دهید.

۵. تارتار دندان را از بین نمی‌بریم

تارتار دندان محصول سخت شده مواد معدنی بزاق و غذاهایی است که در پلاک‌های اطراف دندان جمع می‌شود. رنگ آن قهوه‌ای مایل به زرد است و با مسواک برداشته نمی‌شود. پلاک و تارتار باعث بیماری پریودنتال از جمله التهاب استخوان اطراف دندان می‌شود. تارتار می‌تواند مانند سنگ سخت شود و فقط توسط یک دندانپزشک یا یک متخصص بهداشت دندان با ابزارهای خاص قابل حذف است.

۶. فقط با یک طرف دهان غذا را می‌جویم

اگر غذا را فقط با یک طرف دهان خود بجوید، می‌تواند منجر به ایجاد پوسیدگی در طرفی شود که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید. برای مراقبت از دندان‌ها سعی کنید غذای خود را از دو طرف دهان خود بجوید. خوردن غذاهای جامد مانند میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. این خوراکی ها دندان‌های شما را محکم می‌کند.

۷. مراقبت از دندان‌ها را به فرزندان خود نمی‌آموزیم

برخی والدین فکر می‌کنند نیازی به مراقبت مناسب از دندان‌های شیری نیست، زیرا موقتی هستند. اما کودک باید در مورد مراقبت از دندان‌ها آگاهی داشته باشد، زیرا دندان‌ها تغییر می‌کنند و این عادت باقی می‌ماند. مراحل مسواک زدن باید حداقل ۳ دقیقه طول بکشد و مسواک باید به بالا و پایین برود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید