برخی منابع از خروج بخشی از نیروهای روسیه در تل تمر و عین عیسی در شمال سوریه در اعتراض به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای سوریه دموکراتیک خبر دادند.

خروج بخشی از نیروهای روسیه از شمال سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این منابع به سایت المیادین گفتند، در اعتراض به اقدامات تحریک آمیز نیروهای سوریه دموکراتیک، ایست های بازرسی روسیه در تل تمر و عین عیسی در شمال سوریه به صورت جزئی تخلیه شدند.

به گفته منابع، دو کاروان وابسته به ارتش روسیه از پایگاه عین عیسی در حومه شمالی رقه و نیز پایگاهی در شمال شرقی شهرک تل تمر در حومه شمال غربی حسکه خارج شده و به سمت دو پایگاه روسی در شهر قامشلی در شمال حسکه و تل السمن در جنوب عین عیسی حرکت کردند.

منابع همچنین گفتند، نیروهای سوریه دموکراتیک ایست های بازرسی ترکیه در حومه حسکه را هدف گرفتند و همین مساله ایست های بازرسی روسیه را در معرض خطر قرار داد.

به گفته این منابع، با وجود ابلاغ روسیه به نیروهای سوریه دموکراتیک درباره لزوم توقف اقدامات تحریک آمیز اما آنها دست از این اقدامات نکشیدند و نیروهای روس ناچار به عقب نشینی شدند.

منابع مذکور افزودند، نیروهای سوریه دموکراتیک روزهای گذشته چندین ایست بازرسی ترکیه را اطراف ایست های بازرسی روسیه هدف گرفتند و ترکیه هم در واکنش چندین پایگاه اطراف ایست بازرسی روسیه را هدف گرفت.

پس از خروج نیروهای آمریکایی از حومه های حلب و رقه، نیروهای روس تعدادی ایست بازرسی و پایگاه در تل تمر، عامودا، قامشلی، عین عیسی و منبج در امتداد مرزهای مشترک سوریه و ترکیه ایجاد کردند تا بر آتش بس میان نیروهای سوریه دموکراتیک و گروههای "ارتش ملی" تحت حمایت ترکیه که اواخر سال ۲۰۱۹ حاصل شد، نظارت کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید