پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۷,۷۰۵ دلار، قیمت یک بیت کوین از قیمت ۱ کیلوگرم طلا بیشتر شد.

اتفاقی تاریخی رخ داد؛ بیت کوین از طلا ارزشمندتر شد

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، روز گذشته پس از آن‌که قیمت بیت کوین به ۵۷,۷۰۵ دلار رسید اتفاقی تاریخی رخ داد؛ برای اولین در تاریخ، قیمت ۱ بیت کوین از قیمت ۱ کیلوگرم طلا پیشی گرفت.

اوایل هفته پیتر شیف (Peter Schiff)، سرمایه‌گذار بازار طلا و ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، در گفت‌وگویی توییتری با موضوع ذخیره ارزش، به مقایسه بیت کوین و طلا پرداختند. در این گفت‌وگو ایلان ماسک در پاسخ به شیف گفت: «بهتر است شما هم ارز دیجیتال داشته باشید.»

ماسک مدت‌هاست که به واسطه توییت‌های «بازارساز» خود در میان مخاطبان ارزهای دیجیتال شناخته شده است. اما توییت‌های این هفته او بیشتر جنبه پیش‌بینی داشته است. اگر به فکر ذخیره ارزش هستید، بهتر است ۱ بیت کوین داشته باشید تا ۱ کیلو طلا!

روز گذشته بیت کوین در اوج خود به ۵۷,۶۳۴ دلار رسید، این درحالی است که قیمت هر کیلوگرم طلا در همین روز ۵۷,۳۳۶ دلار بود.

در حالی که بیت کوین به اوج قیمتی خود رسیده است، طلا در پایین‌ترین سطح قیمتی نسبت به بیت کوین قرار گرفته است.

در تابستان سال گذشته ارزش دلار آمریکا به شدت افت کرد. فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مبلغ بی‌سابقه‌ای دلار چاپ کرد و همین امر باعث سقوط ارزش دلار در بازارهای جهانی شد. بر اساس آمارهای دولت ایالات متحده، نرخ تورم در آمریکا ۱ درصد است، یا این حال از زمان همه‌گیری ویروس کرونا هزینه‌های زندگی و قیمت کالا و خدمات به شدت افزایش یافته است.

در آن زمان قیمت بیت کوین و طلا رشد هم‌زمانی را تجربه کرد. در اوایل ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) قیمت هر کیلوگرم طلا ۵۷,۰۹۳ دلار بود که در ۴ اوت (۱۴ مرداد) همان سال به ۶۵,۴۷۷ دلار رسید. در همین بازه زمانی قیمت بیت کوین از ۹,۱۴۵ دلار به ۱۲,۰۳۴ دلار رسید. با سقوط ارزش دلار در بازارهای جهانی، سرمایه‌گذاران بسیاری برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم به بازار بیت کوین و طلا سرازیر شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید