آنتونی بلینکن، ​​وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد کشورش اقدامات قاطعی علیه مرتکبان خشونت در برابر مردم میانمار اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا نسبت به تداوم خشونت در میانمار هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: ایالات متحده به اتخاذ اقدامات قاطع علیه کسانی که مرتکب خشونت در برابر مردم میانمار که خواهان بازگرداندن دولت منتخب دموکراتیک خودشان هستند، ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: ما با مردم میانمار می‌ایستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در صحفه توئیتری خود نوشت: ما همچنان در کنار مردم میانمار می‌ایستیم تا زمانیکه آنها آرزوهای خود را برای صلح، دموکراسی و حاکمیت قانون ابراز می کنند.

وی اظهار کرد: ما از ارتش می‌خواهیم خشونت را متوقف کند، همه کسانی را که به ناحق بازداشت شده‌اند آزاد سازد، حمله به روزنامه نگاران و فعالان را متوقف کند و به خواست مردم احترام بگذارد.

در این رابطه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم روز یکشنبه گفت: من استفاده از خشونت مرگبار در میانمار را محکوم می‌کنم، استفاده از نیروی کشنده، ارعاب و آزار و اذیت علیه تظاهرکنندگان صلح طلب غیر قابل قبول است.

وی افزود: همه حق تجمع مسالمت آمیز را دارند، من از همه احزاب می‌خواهم که به نتایج انتخابات احترام بگذارند و به حکومت غیرنظامی برگردند.

با افزایش درگیری میان نیروهای امنیتی میانمار با معترضان، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شنبه شب در پیام توئیتری نوشت: من خشونت علیه معترضین غیرنظامی توسط ارتش (میانمار) را شدیداً محکوم می کنم.

وی افزود: از ارتش و همه نیروهای امنیتی در میانمار می خواهم که فوراً خشونت علیه غیرنظامیان را متوقف کنند، ما روز دوشنبه درباره آخرین رویدادهای میانمار و اتخاذ راه‌های مناسب تصمیم گیری خواهیم کرد.

به دنبال سقوط دولت "آنگ آن سوچی" در میانمار و کودتای ارتش، این کشور درگیر اعتراضات مردمی و حضور هزاران نفر در خیابان ها بوده است و تاکنون صدها تن نیز بازداشت شده‌اند.

این کودتا سه ماه پس از آن رخ داد که حزب آنگ سان سوچی، در انتخابات، دومین پیروزی غیرمنتظره را از آن خود کرد.

ارتش میانمار مدعی است که به دلیل تقلب در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر (آبان) دولت غیرنظامی را برکنار کرده و پس از پایان وضعیت اضطراری رای‌گیری جدیدی برگزار خواهد شد و قدرت را به برنده انتخابات منتقل خواهد کرد.

اما کمیسیون انتخابات میانمار تقلب در رای‌گیری را تکذیب کرده و فعالان سیاسی می‌گویند هدف ارتش از به دست گرفتن قدرت جلوگیری از آغاز کار پارلمان جدید بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید