غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید اینکه احزاب، افراد خود را انتخاب و بعد به حاکمیت بگویند یا این گزینه را تایید صلاحیت می‌کنی یا ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، روش قانونمندی نیست.

نمی‌خواهیم با دیگر احزاب اصلاح‌طلب از راهی جز تفاهم وارد شویم / نهادی که شکل گرفته مورد توافق همه ما است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره نامزدهای احتمالی حزب کارگزاران سازندگی برای رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰، گفت: معقول این است که صبر کنیم و ببینیم چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند چون نمی‌خواهیم با دیگر احزاب اصلاح طلب از راهی جز تفاهم وارد شویم و درست هم نیست نامزد مورد نظر خود را هر طور شده با جبهه اصلاح‌طلبان تحمیل کنیم.

دبیرکل حزب سازندگی ایران ادامه داد: به هر حال نهادی که شکل گرفته مورد توافق همه ما است، این نهاد انتخاباتی معیارهایی دارد، حتی ممکن است به آن معیارهای اشکال هم داشته باشیم ولی عقلانی این است که صبر کنیم و روشن شود چه افرادی تایید صلاحیت می‌شوند، زیرا ممکن است از خیلی‌ها دعوت کنند که نامزد شوند ولی آن اشخاص صلاح ندانند حضور یابند.

کرباسچی در این باره که آیا قرار نیست هر حزب گزینه خود را به جبهه انتخاباتی اصلاح طلبان معرفی کرده و از میان آنها یک نفر انتخاب شود، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در انتخاباتی در چارچوب سیاست‌ها از میان افراد موجود یک یا دو نفر را انتخاب کنیم، باید منتظر تایید صلاحیت‌ها بمانیم.  

وی خاطرنشان کرد: اینکه احزاب، افراد خود را انتخاب و بعد به حاکمیت بگویند یا این گزینه را تایید صلاحیت می‌کنی یا ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، روش قانون مندی نیست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد حزب کارگزاران تمایل زیادی برای معرفی محسن هاشمی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد، خاطر نشان کرد: اگر محسن هاشمی تایید صلاحیت شود جز نیروهای فعال و توانمند است. او شخصیتی اجرایی است و اگر بعد از تایید صلاحیت‌ها نظر جمع بر او باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. البته مهم این است اولا خود آقای هاشمی اعلام آمادگی کرده و ثبت نام کند، آن وقت بعد از تایید صلاحیت در مورد او و دیگر اصلاح طلبان تصمیم‌گیری شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید