استاندار خوزستان درباره دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته در این استان گفت: احتمالا ترددهای مرزی در مرزهای چذابه و شلمچه باعث این وضعیت شده باشد.

علت شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی در خوزستان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: ویروس سریع انگلیسی وارد خوزستان شده است؛ در حال حاضر سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار زیاد است و متاسفانه میزان درگیری نیز به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: این وضعیت از حدود پنجم یا ششم بهمن‌ماه با روندی آرام در خوزستان شروع شد و در چند روز اخیر، سرعت بیشتری داشته است.

استاندار خوزستان گفت: احتمال می‌دهیم ترددهای مرزی به خصوص در مرزهای چذابه و شلمچه باعث این وضعیت شده باشد.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، تست حدود ۱۰۰۰ نفر در استان خوزستان مثبت شده است و بیش از ۲۱۰ نفر نیز بستری شده‌اند و تعدادی نیز فوت شده‌اند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در دو روز گذشته به صورت پیاپی دو جلسه مشترک ستاد مدیریت کرونا و شورای تامین خوزستان برگزار شد و به صورت مکرر با مسئولان بهداشت و درمان استان خوزستان و وزارت بهداشت و وزارت کشور و مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگی و مذاکره داشتیم و به تصمیمات خوبی رسیدیم.

وی بیان کرد: از جمله این تصمیمات این بود که فعلا مرزهای شلمچه و چذابه به مدت یک هفته به روی مسافران بسته شود تا در این مدت در آنجا تجهیزات کامل آزمایشگاهی مستقر و محل اقامتگاهی مناسبی ایجاد شود و در مدت هفت هشت ساعت از مسافران تست گرفته و پاسخ تست داده شود و تردد مسافران مدیریت شود.

استاندار خوزستان افزود: مساله مهم این است که جنوب استان خوزستان، درگیر شده است و منطقه شمال کمتر درگیر است؛ در این شرایط، ارتباط و مراودات بین شمال و جنوب خوزستان به مدت یک هفته قطع شده است و تردد بین شهرهای قرمز با محدودیت شدید کنترل می‌شود. تردد بین شهرستان‌ها و تردد بین جنوب و شمال خوزستان ممنوع اعلام شده است و ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان با استان‌های همسایه نیز کاملا کنترل و مدیریت می‌شود.

وی بیان کرد: برای ادارات و سازمان‌ها محدودیت‌های قوی لحاظ شده و در شهرهای قرمز، کارخانه‌ها و مجموعه‌های اقتصادی نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند. ادارات ضروری با تمام ظرفیت و دیگر ادارات حداکثر با یک‌سوم ظرفیت فعال هستند با لحاظ اینکه به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن و خانم‌های باردار نیز دورکاری یا مرخصی داده شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به صعودی بودن آمار بستری بیماران در خوزستان در شهرهایی مانند اهواز و آبادان، در خصوص وضعیت بیمارستان‌های خوزستان گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها هنوز کاملا اشباع نشده است اما غربالگری محله به محله در طرح شهید سلیمانی با حرکت قوی‌تری در حال انجام است تا بیماران شناسایی و در منزل یا در مهمانسراهای ادارات یا نقاهتگاه‌ها قرنطینه شوند تا بار سنگینی بر دوش بیمارستان‌ها نیفتد. در این اماکن نیز دستگاه‌های اکسیژن را آماده کرده‌ایم که دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر چند ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان تکمیل نشده اما پیش‌بینی می‌کنیم اگر با همین شدت ادامه یابد، در بخش بیمارستانی مشکل پیدا کنیم و به همین دلیل ایجاد نقاهتگاه جدید را پیش‌بینی کرده‌ایم که با مشکل مواجه نشویم و اگر نیاز شد بیماران در این اماکن بستری شوند.

استاندار خوزستان در خصوص میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خوزستان نیز گفت: واقعیت این است که اعلام وضعیت آبی، تا اواخر بهمن‌ماه میان مردم عادی‌انگاری ایجاد کرده بود؛ اکنون که هشدارها بیشتر شده، رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به سرعت قوی‌تر می‌شود.

وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: قبل از سرایت ویروس جهش‌یافته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کم شده بود و تقریبا به ۴۰ درصد رسیده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید