رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از بروز موج چهارم کرونا در کشور خبر داد و گفت متاسفانه شمار شهرهای نارنجی رو به افزایش است.

شکل گیری موج چهارم کرونا در ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پیمان نامدار گفت: موج چهارم کرونا در کشور و قزوین در حال شکل گیری است و باید تدابیر لازم برای کنترل اوضاع و پیشگیری به بهترین شکل ممکن اتخاذ شود.

وی روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اظهار داشت: انواع جهش یافته ویروس کرونا در دور تا دور کشور و استان به وجود آمده و در ترکیه و عراق نیز ویروس جهش یافته آفریقایی و انگلیسی زیاد شده است.
وی افزود: رهگیری یکی از موضوعات بسیار مهم در استان قزوین است و باید به سمتی پیش برویم که بیماران مشخص شده قرنطینه را به صورت کامل رعایت کنند که در این زمینه دادستان ها و نیروی انتظامی باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند.
نامدار بابیان اینکه متاسفانه شمار شهرهای نارنجی کشور در حال افزایش است ؛ یادآورشد: استان های شمالی کشور وضعیت خوبی ندارند و این می تواند زنگ خطری جدی برای استان قزوین به حساب بیاید.
وی ، وضعیت بستری در بیمارستانهای استان قزوین را  رو به کاهش دانست و گفت : این مهم  نشان دهنده کنترل و مدیریت اوضاع در سطح این استان است که امیدواریم روز به روز شیوع و گسترش این ویروس کاهش یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تعداد فوتی ثبت شده بر اثر کووید ۱۹ را امروز یک نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار در بیمارستان های سطح این استان بستری هستند و خوشبختانه بیماران بد حال هم روز به روز در حال کاهش می باشد.
نامدار افزود: مراجعات مردم به بیمارستان ها کم تر شده که این مهم نشان دهنده توجه بیشتر مردم نسبت به کرونای جهش یافته بیشتر است.
وی اضافه کرد: در زمینه درصد مبتلایان متاسفانه جوانان بیشترین نفرات مثبت هستند و در موارد فوت هم همچنان سالمندان در صدر لیست قرار دارند.
این مسوول اظهار داشت: در مورد فعالیت دستگاه های اجرایی کاهش یک سوم از کارمندان در حال اجراست و محدودیت شبانه باید با جدیت بیشتری پیگیری شده و برگزاری تجمع ها و مراسم ها نیز باید کنترل بیشتری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید