براساس سفارش شرکت دولتی بازرگانی ایران، امروز ۲ فروند کشتی حامل ۶۰هزار تن روغن خام خوراکی در بندرگاه امام خمینی (ره) پهلو گرفت.

بارگیری محموله ۶۰ هزار تنی روغن در بندر امام (ره)

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امید جهان نژادیان افزود: این محموله روغن خام وارداتی به زودی پس از انجام تشریفات گمرکی، نظارت بهداشتی و استاندارد، به کارخانه‌های تصفیه روغن سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات روغن خام خوراکی که در ماه‌های گذشته اندکی دچار مشکل شده بود در ۲ هفته اخیر واردات آن روان و منظم شده است ادامه داد: واردات روغن خام نباتی براساس سفارش شرکت دولتی بازرگانی ایران انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه چند فروند کشتی دیگر حامل روغن خام خوراکی در راه بندر امام خمینی (ره) هستند افزود:با واردات منظم روغن خام خوراکی، مشکل کمبود این کالای اساسی برطرف شده و این کالای اساسی به وفور در بازار و با نرخ مصوب وجود دارد.

جهان نژادیان پیش بینی کرد با تداوم واردات روغن خام نباتی به کشور و انتقال سریع آن به کارخانه‌های تصفیه روغن در سراسر کشور، در روزهای پایانی سال این کالای مورد نیاز روزانه خانوارها با اشباع در بازار رو به رو شود.

کمبود روغن نباتی در ماه‌های اخیر منجر به افزایش قیمت آن، احتکار خانگی و صنفی از سوی برخی افراد، و فروش اجباری با دیگر کالاها که مورد نیاز خانواده‌ها و واحدهای صنفی نبودند شده بود.

یکی از دلایل کمبود روغن خوراکی در خوزستان تعطیلی یکی از ۲ کارخانه فعال تولید روغن نباتی (کارخانه بهبهان) بود.

این کالای اساسی حدود ۲ هفته است که به سامان رسیده و درهمه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنکداری در خوزستان به وفور و با قیمت مصوب عرضه می‌‎شود.

بیش از ۹۰درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و کشاورزی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) درجنوب خوزستان وارد کشور می‌‎شود.

میزان وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی حدود ۸۷درصد است و هر سال مصرف این کالای اساسی در کشور رو به افزایش است.

در سال‌های اخیر کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان با هدف کاهش وابستگی به واردات این کالای اساسی سه برابر شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید