مردم استان سیستان و بلوچستان این روزها مجبورند در صف تأمین آب آشامیدنی بمانند و این مورد آخرین شاهکار مسئولان است.

معضل جدید در زاهدان؛ مردم در صف آب هستند!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مردم استان سیستان و بلوچستان سال‌هاست که مجبورند برای دریافت بسیاری از ضروریات زندگی خود ساعت‌ها در صف‌های طولانی وقت بگذرانند و منتظر باشند تا شاید به منظور خود که ممکن است، گاز، نفت، بنزین و نان باشد، برسند. اما این روزها به دلیل تنش آبی به وجود آمده طی روزهای اخیر مجبورند در صف تأمین آب آشامیدنی و مصرفی نیز عمر خود را تلف کنند.از سوی دیگر در روزهایی که کرونا در سطح کشور و همچنین سیستان و بلوچستان در حال اوج گرفتن است و در این میان نقش آب برای حفظ بهداشت شخصی و شستشوی دست‌ها بسیار مهم است اما مردم مرزدار و صبور این استان استراتژیک این روزها برای تهیه آب شرب و مصرفی خود باید در صف‌های طولانی بایستند تا بتواند تنش آبی ایجاد شده را پشت سر بگذارند.آب لوله کشی در شهر زاهدان فقط مصارف بهداشتی دارد و مردم سال‌هاست که برای تهیه آب آشامیدنی خود باید به مراکز تصفیه آب در این شهر مراجعه کنند. این در حالی است که تنش آبی این روزها در شهر زاهدان به عنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان و یکی از مناطق این استان که نسبت به دیگر شهرستان‌های برخوردارتر است به وقوع پیوسته و قطعاً موضوع بحران آب و اثرات جانبی کمبود آن در دیگر نقاط استان سیستان و بلوچستان بسیار پررنگ‌تر است.

مردم شهر زاهدان در حالی روز پنج شنبه هفته گذشته(۳۰ بهمن) با قطعی آب بدون اطلاع قبلی مواجه شدند که روز جمعه را هم بسیاری از شهروندان زاهدانی به دلیل افت فشار ناشی از قطع و وصل شدن آب و اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان مبنی بر اینکه آب شهر زاهدان به منظور تکمیل و رفع نقص خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان از ساعت ۴ صبح روز شنبه به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد نیز بدون آب سپری کردند.

در مجموع تا به امروز بسیاری از ساکنان شهر زاهدان سه روز را بدون آب سپری کرده‌اند که شب گذشته یک اسفند کار به جایی رسید که تعدادی از آنها برای تهیه آب مصرفی مورد نیاز خود در مقابل جایگاه‌های توزیع آب شرب و حتی برخی برای خرید بسته‌های آب معدنی در مقابل مراکز خرید به صف ایستادند و این در حالی است که آب لوله کشی در شهر زاهدان فقط مصارف بهداشتی دارد و مردم شهر زاهدان سال‌هاست که برای تهیه آب آشامیدنی خود باید به مراکز تصفیه آب در این شهر مراجعه کنند و با گالن آب را به منزل منتقل کنند.

آب شهر زاهدان به منظور رفع نقص در خط انتقال به مدت ۲۴ ساعت قطع است

روز گذشته شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد آب شهر زاهدان به منظور تکمیل و رفع نقص خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان از ساعت ۴ صبح روز شنبه به مدت ۲۴ ساعت آینده قطع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پی نقص فنی به وجود آمده در اتصال خطوط انتقال آب زاهدان اظهار کرد: با توجه به اقدامات ۶ ماه گذشته برای انتقال آب به میزان ۲۵۰ لیتر در ثانیه از دشت «حرمک» با استفاده از خطوط انتقال اول و دوم باید ۲ خط در ۵ نقطه به هم متصل و این قطعی لاجرم باید انجام می‌شد.

علیرضا قاسمی افزود: در روزهای گرم امکان خاموش کردن خط نبود و برنامه‌ریزی در چهار مقطع انجام شد، نخستین و دومین اتصال در ۱۴ بهمن و سومین اتصال در ۲۹ بهمن و ۲ اتصال دیگر قبل از ۱۵ اسفند انجام خواهد شد. اتصال ۲۹ بهمن با مشکل اجرایی مواجه شد،  به دلیل جلوگیری از تنش و بی‌آبی مطلق از عصر جمعه پمپاژ آب با ۷۰ درصد ظرفیت انجام تا حداقل نیاز شهروندان فراهم شود.وی تصریح کرد: رفع نقص نهایی از ۴ صبح شنبه شروع شده است، تلاش همکاران ما این است که تا ساعت ۸ امشب ۲ اسفند کار به اتمام برسد و بعد از آن در کمترین زمان کل شهر زاهدان آبدار می‌شود. همچنین با کمک و یاری مردم از این ۲۴ ساعت شرایط سخت عبور کرده و برکات این کار در تابستان شرایط بهتری را رقم خواهد زد، بابت تمام کاستی‌ها و کمبود آب در ۴۸ ساعت گذشته از همه مردم زاهدان عذرخواهی می‌کنیم.مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اولویت تأمین آب در شرایط بحرانی با مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و نانوایی‌ها خواهد بود، افزود: ۵۰ دستگاه تانکر آب در سطح شهر مشغول آبرسانی به شهروندان زاهدانی هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید