شیرینی نان پنجره‌ای از شیرینی های خوشمزه و نوستالژیک سفره عید نوروز است، در گزارش زیر طرز تهیه شیرینی نان پنجره‌ای را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن شیرینی نان پنجره‌ای نوستالژیک برای سفره عید نوروز + مواد لازم

طرز تهیه شیرینی نون پنجره‌ای خانگی بدون فر را در ادامه بخوانید.

مواد لازم

آرد نشاسته گندم: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار (از آرد سفید یا نشاسته گل هم می‌توانید استفاده کنید)

آرد قنادی: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد برنج: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار (هم دمای محیط باشد)

گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ¼ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۴ عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

پودر هل: ۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری

پیمانه ما در این طرز تهیه شیرینی نون پنجره‌ای خونگی، لیوان فرانسوی دسته‌دار است. اگر می‌خواهید اندازه دقیق پیمانه‌ها را بدانید مطلب آموزش جدول اندازه‌گیری پیمانه‌ها را بخوانید.

طرز تهیه

برای درست کردن شیرینی نان پنجره‌ای خانگی ابتدا باید شیر و آرد نشاسته را با هم مخلوط کنید. وقتی نشاسته کاملا در شیر حل و یکدست شد با همزن دستی خوب هم بزنید تا نشاسته در آرد گوله نشود.

سپس تخم مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. همین که تخم مرغ در ترکیب با نشاسته و شیر یکدست شود کافی است. آرد قنادی را هم الک کنید و به این ترکیب اضافه کنید. زعفران و پودر هل را هم اضافه کنید و ترکیب را هم بزنید تا در نهایت به غلظت ماست برسد.

در یک ماهیتابه گود و عمیق یا یک قابلمه (هر دو نچسب باشند) به اندازه‌ای روغن بریزید که شیرینی نان پنجره‌ای در آن غوطه‌ور شود، به این ترتیب شیرینی نون پنجره‌ای روغن کمتری جذب می‌کند.

وقتی روغن خوب داغ شد ابتدا قالب را در روغن داغ بزنید تا داغ شود (یک فوت و فن شیرینی نون پنجره‌ای این است که قالب شیرینی که می‌خواهیم با آن شیرینی را فرم بدهیم و معمولا به شکل گل یا ستاره و پروانه است باید گرم باشد. یادتان باشد اگر قالب سرد باشد مایه شیرینی نان پنجره‌ای به آن نمی‌چسبد و اگر خیلی هم داغ شود مایه شیرینی خمیر می‌شود پس فقط کافی است که قالب گرم شود، قالب تا دانه آخر شیرینی باید گرم باشد پس هر بار آن را در روغن بزنید تا گرم شود.)

سپس قالب را تا نیمه در مایه شیرینی نان پنجره‌ای بزنید و بلافاصله در روغن داغ بزنید. برای اینکه مایه شیرینی پنجره‌ای از قالب به راحتی جدا شود کمی آن را به طرفین وبالا حرکت در ماهیتابه یا قابلمه تکان بدهید.

هر بار که می‌خواهید قالب را در مایه شیرینی نون پنچره‌ای فرو ببرید مایه را هم بزنید، چون نشاسته زود ته‌نشین می‌شود. بعد از اینکه هر دو طرف شیرینی خانگی پنجره‌ای طلایی رنگ شد آن را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. اگر احساس کردید روغن بعد از سرخ کردن چند شیرینی سوخته آن را عوض کنید. صبر کنید شیرینی‌ها خنک شوند سپس روی آن‌ها را با پودر قند و کمی هم پودر هل تزیین کنید.

شیرینی نون پنجره‌ای یا همان نان پنجره‌ای یک شیرینی ساده و خوشمزه خانگی است که آن را بدون قالب هم می‌توانید درست کنید، اما معمولا شکل شیرینی دفرمه می‌شود و چشم‌نواز نیست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید