وزارت خارجه آمریکا نسبت به استفاده چین از زور در آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی به این کشور هشدار داد.

آمریکا بار دیگر به چین هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، به نقل از گاردین، وزارت امور خارجه آمریکا به ابراز "نگرانی" در مورد قوانین جدید تصویب شده از سوی چین پرداخت که به گارد ساحلی این کشور اجازه استفاده از تسلیحات علیه کشتی‌های خارجی در صورت تشخیص ورود غیر قانونی این کشتی‌ها به آبهای چین را می‌دهد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، متن آن "قویا به این اشاره دارد که این قانون را می‌توان برای ارعاب همسایگان دریایی جمهوری خلق چین مورد استفاده قرار داد."

پرایس به خبرنگاران گفت: ما به جمهوری خلق چین و همه نیروهای فعالش در دریای چین جنوبی یادآوری می‌کنیم که نیروهای دریایی مسئول همراه با حرفه‌ای‌گری و خویشتنداری در اجرای اختیاراتشان عمل می‌کنند.

وی افزود: ما همچنین هر چه بیشتر نگران هستیم که چین برای تاکید بر ادعاهای دریایی غیرقانونی در دریای چین جنوبی به این قانون جدید متوسل شود.

پرایس گفت، که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر یک بیانیه منتشر شده در ماه ژانویه از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در قبال دریای چین جنوبی تاکید می‌کند. پامپئو در آن بیانیه اعلام کرده بود که ادعاهای پکن بر منابع دریایی در دریای چین جنوبی "کاملا غیرقانونی" هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی‌اش نسبت به قانون دریایی چین اظهار نگرانی کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید