وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد امروز نشستی مجازی با همتایان خود از کشورهای ژاپن، استرالیا و هند در چارچوب کشورهای موسوم به "کواد" داشته باشد.

آنتونی بلینکن با کشورهای عضو کواد نشست مجازی خواهد داشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این نشست که روز چهارشنبه توسط ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک جلسه توجیهی اعلام شد، اولین نشست گروه غیررسمی تحت دولت بایدن است که از ۲۰ ژانویه شروع به کار کرد، اگر چه این گروه از آن زمان تاکنون درباره نقش آینده خود در تماس‌های دوجانبه به بحث نشسته است.

پرایس گفت: این بحث با وزرای خارجه کواد برای پیشبرد اهداف مشترک ما در هند و اقیانوسیه آزاد و رسیدگی به چالش‌های تعیین‌کننده زمان ما از جمله هماهنگی تلاش‌ها و پاسح به کووید ۱۹، و همچنین تغییر آب و هوایی، حیاتی است.

پرایس اضافه کرد: بلینکن چالش‌های جهانی مشترک با همتایان از فرانسه، آلمان و انگلیس را نیز در تماس جداگانه‌ای روز پنجشنبه به بحث می‌گذارد.

جو بایدن گفته است همکاری نزدیک با متحدان، کلید استراتژی او در قبال چین خواهد بود که به گفته او در آن، آمریکا برتری یافتن بر پکن را هدف قرار داده است.

بایدن و نارندا مودی، نخست‌وزیر هند هفته گذشته در تماس تلفنی توافق کردند امنیت هند و اقیانوس آرام را از طریق کواد، تقویت کنند.

ژاپن نشست حضوری وزرای خارجه کواد را در اکتبر برگزار کرد و کشورهای عضو یک ماه بعد، بزرگ‌ترین تمرینات مشترک دریایی خود در طول یک دهه را برگزار کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید