با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، آیین بهره‌برداری از چهار طرح صنعتی و معدنی در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز گردید.

آغاز مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و معدنی در ۳ استان کشور با حضور روحانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در پنجاه و یکمین برنامه افتتاح جهش تولید، سه طرح در حوزه صنایع معدنی در استان‌های هرمزگان و کرمان و یک طرح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان مازندران صبح امروز (پنجشنبه) با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

در این مراسم اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب،  فاز نخست مجتمع گندله سازی مادکوش بندرعباس در استان هرمزگان،  واحد گندله‌سازی شماره یک گهر زمین سیرجان (پروژه پنج میلیون تنی گندله‌سازی) در استان کرمان و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی «روماک گستر پارس» جویبار در استان مازندران افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

جمع سرمایه‌گذاری انجام شده در این چهار طرح هشت هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان (ارزی و ریالی) است که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۳۶۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

گندله‌­سازی مادکوش

ساخت کارخانه گندله­‌سازی مادکوش به ظرفیت پنج میلیون تن در سال طی دو فاز با استفاده از فناوری کوره دوار (آلیس چالمرز) راه اندازی شده است.

فاز نخست این طرح به ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن در سال در اردیبهشت‌­ماه سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده و هم اکنون به تولید رسیده است.  

نزدیکی به خطوط راه‌­آهن برای جابه­‌جایی مواد و محصول و قرار گرفتن کارخانه گندله­‌سازی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس، در کنار آب­‌های آزاد و دسترسی به بندر دریایی و در نتیجه امکان واردات مواد اولیه و صادرات محصول، از جمله مزیت­‌های عمده این واحد صنعتی است.

بر اساس طرح جامع فولاد، تولید گندله در کشور در سال ۱۴۰۴ به ۷۶ میلیون تن در سال خواهد رسید که با توجه به دست­یابی به ظرفیت تولید پنج میلیون تن در سال طی دو فاز، شرکت گندله­‌سازی مادکوش ۶.۶ درصد از سهم تولید سالیانه گندله کشور در افق یاد شده را به خود اختصاص خواهد داد.

برای افتتاح فاز نخست این طرح دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که اشتغال‌زایی برای ۳۶۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

گندله‌سازی شماره یک گهر زمین

 واحد گندله‌سازی شماره یک شرکت گهر زمین در منطقه سیرجان استان کرمان با هدف تولید سالیانه پنج میلیون تن گندله از دیگر طرحهایی است که امروز بهره برداری از آن آغاز شد.

برای اجرای این طرح سه هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و موجبات اشتغال به کار ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه پارسیان جنوب

 اسکله شماره پنج بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری ۴۰.۸  میلیون تن در سال طراحی شده است.  فاز نخست این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالیانه ۱۱.۶  میلیون تن امروز به بهره برداری رسید. برای این طرح یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر

طرح دیگری که امروز با دستور رییس جمهوری بهره برداری از آن آغاز می شود، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر است که در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با زیربنای ۳۱ هزار متر مربع در شهرستان جویبار ساخته شده است.

این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از ۳۶۴ هزار تن و با قابلیت‌های سورتینگ و بسته‌بندی میوه، تولید کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیون دلاری دولت و ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی تکمیل و راه‌اندازی شده است.

با بهره برداری از این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، ۳۰۰ فرصت شغلی در استان مازندران ایجاد شده است.

برخورداری از ۵۸ سالن سردخانه آمونیاکی، انجماد  روزانه ۸۰ تن محصولات کشاورزی، تولید ۶ هزار تن جعبه کارتنی، بسته‌بندی سالیانه ۲۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و قابلیت نگهداری  ۹۰ هزار تن  محصول کشاورزی در دمای بالا و پایین صفر، از  ظرفیت‌های مهم  این پایانه صادراتی است.

با افتتاح این چهار طرح، علاوه بر توسعه صنعتی، اشتغال پایدار نیز در این مناطق ایجاد خواهد شد.

آغاز مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و معدنی در ۳ استان کشور با حضور روحانی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید