بعضی از افراد پس از بازگشت به منزل لباس های خود را عوض نمی کنند و با همان لباس به رختخواب می روند، یا عادت به پوشیدن جوراب در منزل دارند، اما پوشیدن جوراب سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

خطرات باورنکردنی خوابیدن با جوراب

به گزارش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز ، شاید شما هم در گروه افرادی قرار داشته باشید که والدینشان مدام به آنها تذکر می دهند با جوراب نخوابید، اما اهمیت به مواردی که منطقی پشت آن نیست برای افراد جوان سخت به نظر می رسد.

در اینجا ما برای شما چند دلیل منطقی ذکر می کنیم که چرا خوابیدن با جوراب عادت خوبی نیست.

 در حالی که برخی تحقیقات اذعان می دارند خوابیدن با جوراب روشن با بهبود گردش خون همراه است، اما در برخی موارد این اثربخشی برعکس می شود. استفاده از جوراب های تنگ هنگام خواب جریان خون را کاهش می دهد. اگر احساس سرما در پاهایتان می کنید بهتر است از جوراب هایی با اندازه مناسب پاهایتان و با کیفیت عالی استفاده کنید.

 استفاده از جوراب هایی با جنس نایلون و مواد دیگر که دوستدار پوست نیستند می تواند باعث عفونت پوست شود پس بهتر است جوراب های نخی را انتخاب کنید.

 پوشیدن جوراب هنگام خواب باعث گرم شدن بیش از حد بدن می شود به ویژه اگر جوراب هایی بپوشید که از پارچه غیر قابل تنفس ساخته شده باشند احتمال می رود حتی موقع خواب دمای بدن افزایش یابد.

 پوشیدن جوراب های تنگ باعث بروز احساس ناراحتی در شما و مانع خواب راحت می شود، بنابراین بهتر است قبل از خواب جوراب نپوشید.

 استفاده از جوراب هنگام خواب می تواند خطر بهداشت نادرست را افزایش دهد. اگر جوراب های شما تمیز و باکیفیت نباشند احتمال عفونت و بو را افزایش می دهند، بنابراین جوراب هایی را انتخاب کنید که از پنبه یا بامبو تولید شده باشند و قبل از خواب جوراب تمیز بپوشید.

 مطالعاتی وجود دارد که ایده خوابیدن با جوراب را ترویج می دهند. اگر چنین کاری را انتخاب کردید دقت کنید جوراب های شما خیلی تنگ نباشند و عین تمیز بودن از پارچه باکیفیت تولید شده باشند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید