سرانجام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز به کارش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرد.

جو بایدن بالاخره با نتانیاهو تماس گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ویک، این تماس تلفنی حدود یک ساعت به طول انجامید و براساس بیانیه کاخ سفید جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا "بر اهمیت همکاری برای پیشبرد صلح در سراسر این منطقه از جمله میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها" تاکید کرده و از "عادی سازی اخیر روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی جهان" استقبال به عمل آورد.

طرف اسرائیلی این گفت‌وگوی تلفنی را "بسیار گرم و دوستانه" توصیف کرد و گفت این رهبران "به ادامه تقویت ائتلاف مستحکم" میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی متعهد شدند. آنها همچنین درباره آنچه "تهدید ایران و چالش‌های منطقه‌ای" عنوان شد، رایزنی داشتند. بایدن در اندیشه احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ است و اسرائیل گفته است که می‌خواهد مشارکت بیشتری در مذاکرات آتی داشته باشد چرا که مدعی است به علت جغرافیایش بیشتر در معرض "خطر" است.

براساس گزارش روزنامه پولیتیکو، بایدن حدود یک ماه است که به کاخ سفید راه یافته و حرفهایی در اسرائیل بود مبنی بر اینکه با تماس نگرفتن سریع با نتانیاهو او را ناچیز شمرده است. با این حال، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که این کار "عمدی" نبوده و بایدن از قبل نتانیاهو را می‌شناسد و آنها روی شماری از مسائل که "یک تعهد مشترک" دارد، کار می‌کنند. به گفته ساکی، بایدن هنوز به تک تک رهبران جهان زنگ نزده است و انتظار می‌رود در هفته های آتی این کار انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید